3 arbetsdagar kvar

Tre arbetsdagar kvar och sedan ska vi bara ta det lugnt, köpa sista klapparna, njuta av att kunna sova länge och träffa familj och vänner.

Idag var det lugnt på jobbet, slutade vid 14.30. Så jag hämtade barnen och nu är vi hemma och ska strax fixa maten. Sedan kommer pappa Felix hem.

De hade jordbävning i Skåne idag och jag pratade med min mamma. Hon trodde att hon hade fått epileptiskt anfall när hela sängen skakade. Katten var helt galen också. Hoppas alla överlevde och inte är alltför rädda nu för det kommande efterskalvet. Det kanske vi får uppleva när vi kommer ner på onsdag.

En arbetskompis båda barn har vinterkräksjukan och min rädsla är att han burit med smittan till oss på kontoret. Vill inte bli sjuk, inte nu inför julen. Det hade varit så typiskt...

Jaja, ha en trevlig tisdagkväll. Själv blir det tv och ev. redigera våra foton. Trots att jag skrivit att jag ska göra det varje dag så har det inte blivit så...


Kommentarer
Postat av: Tessan

Kräksjuka vill vi INTE ha!!



Vi har ingen bokhylla längre. Nu är det så rörigt i vardagsrummet! Det är bara se till och rensa, kasta och städa upp! Ses imorrn.

2008-12-16 @ 18:17:57
Postat av: Ingela

Oh, ja, sovmorgon, det var så länge sen vi hade det, troligtvis under semestern i somras senast - helt sant! Barnen behöver längre tid på sig att vänja sig av med att gå upp på morgonen. Man tycker att nu när det är så mörkt ute så borde de inte vakna. Men jodå, de skuttar upp och väcker MIG. J sover lugnt vidare... varje helg... suck! Ibland längtar jag till de är tonåringar så att man någongång vaknar av sig själv och finner att de sover! hahaha ;)

2008-12-16 @ 22:54:21
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tessan: inget kräkande än men min mage är konstig på något underligt sätt...



Ingela: Våra ungar får vara uppe rätt sent på helgerna så det är därför de sover länge tror jag.

2008-12-17 @ 23:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0