Busen sprang bort idag...




Några barn stängde inte grinden efter sig på dagis så när jag försökte få Alicia med hem (Hon ville inte hem) så sprang han ut. Till slut såg jag honom där vi bor så vi gick lugnt bort dit men när vi kom dit hade han stuckit. Jag sprang runt som en galning i mörkret och skrek efter honom. Hittade honom mitt ute på vägen i detta mörker!!
Tänk om han blivit påkörd, överkörd, dödad... Hemska tanke som gör att jag ryser.

Fr o m nu hämtar jag Alicia först och sedan Henry. Denna händelse påminner om den händelse för drygt 3 år sedan när Alicia sprang bort på stranden. Vi letade i panik i flera minuter, tankarna som for runt gör mig fortfarande gråtfärdig. Tänk om hon drunknat, tänk om en pedofil tagit henne m.m.
Det tar bara en sekund så försvinner barnen! Håll i era barn så gott ni kan.

Körde förbi platsen här i Norsborg där en 35-årig 3-barnsmamma miste livet förra veckan. Det var precis vid ett övergångsställe och det var en buss som körde på henne. Så fruktansvärt, jag tänker extra mycket på hennes barn, familj och vänner ikväll. Hoppas de tar hand om barnen på rätt sätt, vilket är rätt sätt i en tragedi som denna?

Tänk att livet kan ta slut på bara någon minut. Krama era nära och kära extra hårt ikväll!

Kram till er som behöver det! Jag finns här

Kommentarer
Postat av: ingela

Usch, vet precis hur det känns när paniken vill ta över hela ens kropp medan man försöker tänka rationellt. Lille busen! Hoppas han själv såg det som lek och inte blev rädd, men han insåg väl att han gjort dig upprörd genom att sticka iväg? Det är tyvärr bara tjat o åter tjat som hjälper + rutiner så de vet vad som gäller.



Fruktansvärd olycka, tänker också på de kvarlevande...



<Kramar tillbaka>

gör storasyrran som njuter av sin nya dator =)

2008-11-05 @ 22:48:55
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

oj fy fan...de e hemskt...det är skräck, samma som att bli av med dem på festivalen eller i en stormarknad......ibland vill man sätta ett koppel på dom.. hahahahha. eller en micro chip och man har sändaren heheheheh

2008-11-06 @ 13:25:23
Postat av: Madde

Fy vad hemskt och det går så snabbt också när barnen springer iväg. Man borde ha ögonen på dem heeela tiden. Vad hemskt med trebarnsmamman ...

2008-11-06 @ 18:59:52
URL: http://www.bloggen.fi/detEnaochdetandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0