Den jäkla elen



Fick elräkningen idag och den bara bli högre för vare månad. 683 kr för en månad!! Jag tror de luras för hur kan man kontrollera? Vi har ju numera så att vi betalar för faktisk användning, de har en fjärravläst elmätare hos oss.

Blir bara förbannad för man har ingen kontroll. Vi jobbar ju hela dagarna så vi är inte hemma. Vad är det som drar så mycket?

Var på Lidl och handlade idag men blir bara mer och mer besviken på dem. De höjer priserna konstant. 2 kg jasmineris kostade 20 kr i januari i år, nu kostar den 37 kr, helr otroligt! Känns som jag skiter i den affären och kör 100% på kära Ica Maxi istället.
Bra varor, bra priser och trevlig personal. Älskar dessutom deras självscanning.

Nu ska jag gå och ta hand om skrikungen Henry, grannarna klagar på hans ständiga skrik, men vad kan man göra?

Trevlig fredag! Själv ska jag titta på Idol och nedladdade Prison Break episod 9. Får väl vika tvätten också = TRÅKIGT!!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Elräkningen var väl inte så hög om det är på 3 månader?!?



Vad har ni för trevliga grannar som klagar på ett litet barn som inte förstår riktigt vad han gör?



Ha en trevlig lördag!

Kram

2008-11-08 @ 21:37:03
Postat av: Kerstin

En månad är det på... vet hur du älskar punkterna...



Ja, det är mest grannens tonåriga söner som klagar, de är sjysta men du vet vill sova helva dagen...

2008-11-08 @ 22:00:54
Postat av: Ingela

Hahaha, jag är helt beroende av dessa punkter... =)



I vårt hus ligger el o vatten för en månad på 3 150 kr ca. Ingår uppvärmning av lägenheten i hyran? Allt har ju blivit dyrare så det är nog inte nåt konstigt. Du kan ju höra med de trevliga grannarna...



Det är nog inte enbart Lidls fel att priserna höjts. Livsmedelspriserna har gått upp väldigt mycket men det har du kanske läst i tidningen? Skolorna får ändra sin matsedel för att vissa livsmedel har blivit så pass mycket dyrare - som allt kolhydratrikt såsom pasta, ris och bröd. Men även kött...

2008-11-09 @ 11:02:13
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

hej min elräkning e också nästan lika dyr som din. mellan 400-500 i månaden, och jag och robban går endå hemma hela dagarna. men jag släcker alla ljus hela tiden där vi inte är och radio,smålampor¨och tv, video, dvd x.box det enda som står på hela dagen e datorn.

2008-11-09 @ 13:18:12
Postat av: Tessan

Ja då är den dyr! Vi brukar få en räkning på 1000 kr vart tredje månad..

2008-11-09 @ 17:22:29
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, uppvärmningen av lägenheten ingår i hyran. Det är nog platt tv:n, torkskåpet och alla standbyapparater antar jag. Vi får se över vad vi kan ändra på.

Jo, livsmedelspriserna har gått upp, men Lidls ris har nästan gått upp 100% sedan januari i år... Ica Maxi har inte höjt sina priser lika mycket utan någon/några kronor här och där.



Paula: ok, så då är kanske drygt 600kr/månaden för en 4:a inte så konstigt då?



Tessan: Shit hur kan ni ha så låg elräkning? Vilket bolag har ni? Vi har bara Vattenfall

2008-11-11 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0