Kusin nr 28 är kommen



Ja, idag fick jag ett sms att Felix´ bror Freedom fått en flicka, två veckor efter BF. Det är tredje barnet för dem. Så därmed har mina barn hela 28 kusiner i olika åldrar. Jätteroligt men jag får skriva upp namn, födelseår m.m. i min släktbok så att barnen vet vad kusinerna heter och hur gamla de är. Längtar efter att snusa bebis i jul :)

Annars var det väldigt lugnt på jobbet idag. Var iväg en timme med Alicia hos öronläkaren för att kolla att öronen var hela och fina efter hennes öroninfektion i augusti. det såg bra ut, det låg bara kvar lite flagor som själv ska ramla ut. Använd inte tops på er själv eller era barn! Skiten ska ramla ut själv om ni använder tops är risken att ni trycker in skiten längre in vilket kan bidra till infektioner m.m.
Slutade strax efter 13.00 och det är ju skönt! Eftersom vi har betalt till 15.30 men ändå kan gå hem hehe

Läste min brorsas blogg att han har 21000 i lön som färdigutbildad socionom. Det verkar skrämmande lite i mina öron. Jag har 20400 kr i lön om man nu får blotta sig såhär. Jag har ingen akademisk utbildning alls men tjänar ändå nästan lika mycket som en socionom som brevbärare( med lite extrauppgifter.)
Är det jag som tjänar för mycket? Tycker jag inte själv i alla fall. Jag började i och för sig på 12000 kr år 2000 så lönen har ju ökat 8400 kr på drygt 8,5 år.
Sitter här och funderar bara...

Har varit hemma och latat mig en timme nu och ska bege mig och hämta barnen. Vi betalar maxtaxa så jag tycker de borde i alla fall äta frukost, lunch och mellanmål där inna jag hämtar. Trots att jag slutar tidigt.

Kommentarer
Postat av: Ingells

Du har nog haft en extrem löneutveckling totalt, men var troligtvis kraftigt underbetald från början. Brorsans lön är mkt dålig, men du vet, kommunalt anställd som jag, nyutexaminerad, prov- eller projektanställd. Projektanställda tjänar riktigt lite...

2008-11-27 @ 15:39:45
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jo, löneutvecklingen gick snabbt de första åren men nu ligger det på några % per år.

Hörde att nya poliser har 20000 kr i grundlön, helt sjukt. Utbildade och riskerar sina iliv dagligen typ.

2008-11-28 @ 10:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0