Städning, kul eller bläää??



Städning har pågått typ hela dagen. Det är bättre än att tvätta men ändå ganska tråkigt. Så det blir full ös med bra musik så dansar vi loss. Nu är det rent men det dröjer inte länge förrän lägenheten ser ut som kriget igen.

Vi städar varje lördag, ibland mer nogrannt och ibland bara det nödvändigaste.

Vad tycker ni om städning? Har ni en speciell städdag i veckan? Städtips önskas t.ex. bra städprodukter eller något som gör att det går snabbare.

Snart kommer min vän A och hennes barn. Alltid trevligt med sällskap en lördagkväll. Vi ska väl prata och barnen leker loss som vanligt. Så blir et lite fika och god dricka.

Vad gör ni ikväll?


Kommentarer
Postat av: Tessan

Idag städa Mr M och jag montera ihop vår byrå! Slapp och städa iaf, hi hi

2008-11-08 @ 21:38:25
Postat av: Kerstin

Kul med ny byrå!



Nu har A och barnen gårr, barnen somnat, Felix glor på fotboll och jag sitter här och äter godis :)



2008-11-08 @ 22:02:21
Postat av: Ingela

Ja, vad jag gjorde kan du läsa på min blogg, hahahaha ;)



Idag är jag allt annat än pigg =( Men har till viss del mig själv att skylla...



Städning... kan vara kul faktiskt, när det inte är tvunget. Som igår, här såg för dj-vligt ut så jag röjde järnet igår hela dagen och tvättade tre tvättar. Det var skönt, men när folk ska komma kan det bli jobbigt för jag vill ha det så perfekt, det blir bara stress då. Inga produkter kan göra det snabbare, så det är bara att bita ihop. Vi kan göra så här att när jag kommer till dig så städar jag hos dig och vice versa... ;)

2008-11-09 @ 10:57:19
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

jag ska ge dig ett gott råd. dammsugar munstycke swirl. den platte du vet? som man kan vrida 360 grader. den kostar ca 150-200 kr. den e super jag svär!! har ALDRIG vatt med om dess like. jag trodde inte den var så bra. den e mycket lätt, behöver bara ta en gång på samma ställe. super under soffor , sängar och suger hela sitt område fast smulorna smutsen ändå ligger en bit ifrån. suger upp allt på mattor räcker att bara dammsuga en gång på samma sträcka.dammsugar hela lägenheten på en halvtimme!

2008-11-09 @ 13:24:15
Postat av: Kerstin

Ingela: Visst jag städa hos dig, lite skillnad i KVM va? hehe Ja, när folk ska komma då är det finputsning, jobbigt.



Paula: Bra tips, får se när jag har råd att köpa en sådan...

2008-11-11 @ 18:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0