Julen

Ja, tänker redan på julen och alla julklappar som ska köpas. Får börja handla redan nu och i år blir det inga dyra alls. Men barnen är så tacksamma för vad som helst så det är inga problem. Förhoppningsvis blir det bättre klappar nästa år?

Men vad är egentligen viktigast med julen, det är ju inte klapparna alls för oss vuxna utan gemenskapen, god mat och träffa famljen. Vissa människor är ju helt vansinniga runt julen och köper klappar för tusentals kronor, hur tänker man då? Varför ska barnen ha det?
På födelsedagar tycker jag man kan vara extra generösa mot sina barn men julen står för så mycket annat-

En tråkig sak i år är att Felix inte vill följa med till Skåne... Försöker övertala honom men det känns taskigt också eftersom han inte vill. Vi får se, hur som helst så åker jag och barnen ner. Jag vill att de ska fira med sin mormor och sina kusiner.


Kommentarer
Postat av: paula

jag tycker som dig. paula

2008-10-28 @ 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0