Torsdag

Igår fick jag en rejäl yrselattack och samtidigt blev jag väldigt illamående. Det var riktigt otäckt för allting snurrade och jag kunde inte stå på benen...
Jag somnade och idag känns det bättre men det känns som jag har lite yrsel och illamående kvar??!!

Jag har läst på nätet om yrsel och det är kan vara allt möjligt, en massa olika sjudomar och vissa lät väl inte så vidare mysiga...

Jag tror att jag antingen fått ett migränanfall eller att jag har lågt blodvärde. Idag har jag börjat ta vitaminer igen vilket jag haft uppehåll med ett tag nu.
Om det inte blir bättre eller jag får en sådan yrselattack igen så får jag boka tid med läkare så jag får utrett vad det kan bero på.
Jag läste att yrsel kan utlösa ångest också, kroppen reagerer med ångest för att vi inte har kontroll över kropp och huvud. Vi tror helt enkelt att vi ska dö! Inte så trevlig känsla kan jag säga...

Annars så har jag rensat Henrys rum på saker idag, bort med alla bebissaker. Sedan tog vi en tur till SKHLM och handlade kött och sådant. Så nu lagar F mat, skönt för mig =)

Ikväll ska jag och barnen på bio och se Ica Age 3. Skönt att komma ut lite!

Ha en skön torsdag nu

Kommentarer
Postat av: Ingela

Låter otäckt! Karin har haft mycket yrsel vilket berodde på att kristaller i örat hade lossnat, prata mer med henne om det. Stress kan utlösa yrsel (trots att man inte känner sig stressad utan omedvetet) pernilla har haft det o andra jag känner. Lågt blodtryck likaså - och du har väl kollat så du inte är GRAVID????

2009-08-13 @ 23:20:51
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Det var otäckt! Jag antar att barnens eviga kallande, tjatande, bråkande m.m. kan ha bidragit till det??!!

Nu är jag inte alls yr eller illamående. Har börjat dricka mer och ta vitaminer.

Jag har inte kollat om jag är gravid och jag får panik av bara tanken. Vill inte ha fler barn!!

2009-08-14 @ 18:11:31
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0