Alltså kan man hata snö mer än jag???

Igår var det hemskt att dela post men IDAG var det ännu värre... Full snökaos, ingen plogbil i sikte och de har fortfarande inte plogat här där vi bor i alla fall, varför plogar de inte??

Så jag har agerat taxichaufför idag, kört mina kolleger till sina rundor, under sina rundor samt in från sina rundor. Plus att jag kört post lite hit och lite dit.
Mina kolleger fick gå runt på sina områden... De hade inte plogat och på vissa ställen fick de pulsa igenom en halv meter snö.
Drygt två områden fick vi inte ut idag dels för jag inte hann p g a taxikörandet och ett område ansågs för "jobbigt" att dela på.

Postkontoret i Norsborg ställde in sin utdelning helt idag medans vår chef uppmanade oss att dela så mycket vi kan... Sjukt eller?

Vet inte hur det kommer att vara imorgon, dels är vi kort om folk, områden som inte kom ut idag bör komma ut imorgon vilket är tveksamt om det går. Områden blir säkerligen undanställda imorgon också... Så ser våra dagar ut under vintern, nu vill väl ingen byta med oss?
Våra somrar är bra men vintrarna är katastrof.

Summan är att jag nu hatar snö mer än nånsin. På morgonen drar jag barnen i pulka till dagis och skola = jobbigt, på jobbet får vi pulsa igen snö = jobbigt, på eftermiddagen får jag dra barnen i pulkan igen = jobbigt. Inte undra på att jag är helt slut i kroppen. Och ingen plogbil som plogar i sikte, ser plogbilarna gör jag ibland men frågan är vart de plogar??

Imorgonkväll ska vi på julbord med jobbet och det ska bli kul! Vissa vill gå ut efteråt medan jag efter julbord och bowling helst vill åka hem och slänga mig i sängen. Jag, gammal?? Nej men att vara tvåbarnsförälder och fru plus jobba heltid på Citymail tar på mina krafter.
Tråkig är jag det håller jag med om!

Nu ska jag nog slänga mig i sängen och samla kraft för ännu en kaosdag!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tycker synd om er verkligen! Är inte glad för snö heller men håller god min för barnen

2009-12-18 @ 12:59:54
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet att du vill se:



http://LaurenConradVsKristinCavallari.blogg.se

2009-12-18 @ 13:46:17
Postat av: Chetti

Ingela: Haha, håller god min för barnen.

Mina vet att mamma avskyr snö. Alicia föreslog att jag ska jobba med annat på vintern och vara brevbärare på sommaren =)

2009-12-19 @ 19:23:41
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0