Fi fan, vilket skitväder!!!

Åh, jag är så deprimerad, arg och uppgiven. Hatar verkligen vintern, snön, slasket, kylan, mörkret och de blöta kläderna/skorna...
Vet att jag som alltid annars är positiv och ser det mesta med glada ögon låter väldigt negativ nu.
Men så är det, vinterhalvåret är en av de få saker som får mig ur balans och gör att jag inte är mig själv typ.

Att dela post i snöoväder är inte kul, det kan alla mina kolleger intyga om idag. Fi fan vad jobbigt det var idag, ramlade en gång rejält och småhalkade hit och dit x antal ggr.
Posten blev utdelad i alla fall, något positivt =)
Det snöar fortfarande och lär väl göra det hela natten...

En mottagare gav mig en liten chokladask idag och det gjorde mig gladare =)
Hon tyckte synd om mig och ville gärna ge chokladen till mig. Med orden "Jag tycker om människor med moral, som kämpar på trots detta skitväder". Gulligt!

Imorgon ska jag till BVC för att Henry ska få dos nr2 av svininfluensan. Han vet inget än och jag kommer inte säga något förrän han är där. Stackaren, han vet inte vad som väntar honom. Men skönt att få honom klarvaccinerad så att säga.
Alicia däremot får vänta tills mitten av januari för då kör de igång med dos 2 på hennes skola. Och det är ok, dos 1 ska ju ge ett gott skydd trots allt.

Pratade med Alicias simskola idag och klagade på att de plötsligt höjt kraven. Och att de knappt övat ryggsim i mellankursen, hur ska de då vara redo för fortsättningskursen? Där de kräver 25 meter bröst/25 meter ryggsim...
Hon tyckte också det var rörigt och konstigt att fler barn inte lärt sig simma efter 24 lektioner!!
Jag sade att de borde ställa högre krav på simlärarna och framförallt lektionerna. Inte roligt för föräldrarna att betala en massa pengar och så lär sig inte barnen simma.
Jaja, hon tog våra uppgifter och så ska hon prata med simläraren för denna fortsättningskurs, ev. får Alicia göra simprov eller liknande. Vi ska till simhallen i helgen har jag tänkt så Alicia får öva mer på ryggsim och försöka simma hela vägen. Tycker inte hon fått tydliga instruktioner angående ryggsimmet men jag får väl lära henne vad jag kan =)

Nu ska jag strax lägga in en annons på Blocket. Vi ska sälja Henrys bilstol, en Britax Twowayplus. Hoppas kunna få 1000 kr men vi får se.
Han sitter numera på Alicias gamla bältesstol och Alicia sitter på Emmas gamla bilkudde =)

Nu ska jag lägga barnen och sådant men ha en trevlig tisdagkväll, åh, vad Paradise Hotel är spännande hehe

Kommentarer
Postat av: paula

ja men vi alla kan gå och simma på aqvakul när ni kommer ju!!! jag behöver röra på fläsket och kevin älskar att bada och jag med hehe... där är ju ett äventyrsland också ! :-) kostar 75 kr för vuxen och 55 kronor för barn....tyvärr..men va fan det är jullov!!! nåt roligt får man ha! jag har inte varit där på flera år!! pucki följer inte med han gillar inte att bada. ska vi ? :-) möjligtvis kostar inte henry...

2009-12-16 @ 21:23:31
URL: http://paulasblogg
Postat av: Kerstin

paula: låter kul, får se om vi har råd och tid =)

2009-12-17 @ 21:56:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0