Ja, nu var helgen förbi igen...

Vad tiden flyger förbi på helgen, redan söndagkväll.

Idag har vi typ bara softat hela dagen. Alicia hade fotbollsträning men blev sur/ledsen igen för att det var för svårt... Nu säger hon återigen att hon aldrig mer vill spela fotboll- Vi får se hur hon känner nästa söndag, vill hon inte så får hon sluta så får vi hitta på någon annan aktivitet.

Jag har en orolig känsla i kroppen och jag vet inte vad det är. Precis som något håller på att hända. Jag tror det är oron över jobbet och förändringarna som sker där. Men även över andra människors oro och elände.

Orolig över mina barn och deras beteende. De bråkar, skriker, gnäller, lyssnar inte, är kaxiga och odrägliga även ute bland folk. Är alla barn så eller har jag fått de värsta? Är det vårt fel att de är såhär? Kommer de aldrig bli snälla och lydiga barn?

Orolig över ekonomin, kommer vi att klara oss ifall tiderna blir ännu sämre? Vart kommer finanskrisen sluta?

Jaja, känslan lägger sig väl med tiden. Allt ordnar sig och så kommer det nya problem.

Dessutom så kissar Henry på sig hela tiden nu och han som var så duktig... Jag förstår inte men jag vet att det kan komma bakslag. Nätterna går bra men på dagarna så kissar han ner sig trots att han vet när han är kissig och vet hur man gör på toan.

Jaja, ny vecka och nya tag

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tror inte du har fått de värsta barnen. D är också otroligt trotsig och skrikig både på hemma- och bortaplan. Kanske vi lär oss något av finanskrisen också, t ex att man inte bara kan köpa och köpa, och framför allt att inte alltid köpa nya saker. Här verkar det bli allt mer populärt att handla saker på loppis, och det är ju bra med återvinning ...

2009-02-09 @ 13:29:18
Postat av: Kerstin

Skönt att höra att det finns fler trotsiga och skrikiga barn :-)

Jovisst, köphysterin har absolut lagt sig bland svenska folket. Vi handlar inget just nu och om vi ska göra det så blir det kontant. Har sagt upp alla kreditkort förutom mitt VISA kort. Vill inta hamna i den där skuldfällan som vissa gör om man tittar på Lyxfällan på tv3.

2009-02-09 @ 22:29:37
Postat av: paula

igen och åter igen men vill inte "tell you what to do". regler, regler och åter igen hårda regler som ni absolut inte får bryta vad som än händer. det kommer vara skikande vrålande kastande saker slänga sig på golvet slå ner saker slå i sönder saker vägra sova vägra äta m.m m.m. men det gör ÖVER. tro mig been there done that. man e för snäll. sätt upp regler efter några veckor kommer barnen göra som ni säger. jag lovar det funkar. men det handlar om ork och konskvens ..och samspel och samma regler.men jag har ju vatt själv , så jag vet inte hur man gör det. tyvärr. det e ni som bestämmer inte dom. ni e för "blödiga" hahaha suckers hehehe

2009-02-10 @ 01:18:35
Postat av: Kerstin

Jadu, det är just därför våra barn skriker och gnäller för att de inte får vad de vill. Jag vill bara att de ska acceptera vad vi säger och lyda. Men vi fortsätter med att kämpa på och förhoppningsvis så blir barnen mindre skrikiga och gnälliga med tiden.

2009-02-10 @ 18:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0