Måndagkvällen är på g

Ja, barnen sover ännu inte. Eller Alicia sov och Henry inte, sedan vaknade Alicia och kom ut. Nu försöker F lägga dem... Är så trött i huvudet av allt bråkande från Henrys sida.

F berättar om vilka helvetiska morgnar han har för att få upp honom och på honom kläderna. "Jag kan, jag kan"
Det är lika svårt att hämta honom från förskolan och hem, han vill inte hem och absolut inte ta på sig. När vi väl kommit hem då vill han inte ta av sig utan ligger och skriker i 10-20 minuter...

Igår ville Alicia spela fotboll igen och var med hela lektionen och var glad. "Mamma, jag rörde inte bollen med händerna" Det var det hon hade gjort gången innan och blivit tillsagd för.
Sedan var vi på 2-årskalas för D och det var roligt och många goda bullar blev det.

Idag har det inte hänt så mycket annat än jobb och bråk med barnen...

Ska se någon dokumentär nu klockan 22.00, på tv3 om några ungdomar som vill skönhetsoperera sig.

Ha det gott därute! Det löser sig, det ordnar sig alltid!!!

Kommentarer
Postat av: paula

jag behöver inte operera mig jag är perfekt! :-)

2009-02-17 @ 02:17:06
Postat av: Ingela

Har du lyssnat på Timbuktu? ;) det löser sig... det ordnar sig... =0)



Skönt att Paula känner att hon är perfekt, måste vara en skön känsla. Själv är jag totalt missnöjd med mig själv men vill inte operera mig själv för det för det är mer mentalt som påverkar hur man ser ut... i mitt fall.



Förlåt att jag säger det igen men jag tror att ni ska lägga barnen ännu tidigare. Om ni stenhårt ger det en vecka - skit i tv och diskning osv och bara bestäm att kl sju ska pyjamas vara på, kvart över tandborstning o saga och från o med halv åtta/kvart i åtta SKA de ligga i sängen. Sätt er utanför varsin dörr och så fort de går upp så bara in o lägg de i sängen igen - så som nanny gör - utan att prata med dem. Blir hans humör inte bättre vet ni säkert därefter att det är bara "som han är" och inte några andra faktorer som påverkar. Hoppas du kan se detta som råd o inte kritik - you know I love you all!

2009-02-17 @ 08:27:23
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Underbart!



Ingela: Du har så rätt! Barnen bör sova till 20.00 och det är vårt jobb. Ska försöka på riktigt imorgon. Vi äter middag vid 17, ska de då få kvällsmat vid 18.30 igen??

Men att sitta utanför dörren och lägga ner de varje gång de kommer upp låter så jobbigt. Isåfall, lägger jag mig hellre bredvid Alicia för hon somnar mycket snabbt. Henry är värre trots att han inte sover om dagen.

Love you alla too :-)

2009-02-17 @ 22:49:50
Postat av: Ingela

Kämpa kämpa kämpa - Att sitta utanför kan man ju göra det ändå rätt bekvämt för sig - en bra bok, vrida tv så att man kan smygse på den. Det är bara 1-2 dagar som de försöker gå upp hela tiden, men sen kanske de börjar kalla/prata/sjunga/gråta men det är ju ok - bara de är i sängen! Kvällsmat - ja, där tycker jag o Jocke också olika. J hade definitivt svarat ja men jag tycker nog att man kanske inte behöver. MEN om de är vana vid det så visst bör man ge lite för att man inte ska frångå vad man brukar göra. En liten macka, lite fil eller flingor är väl inte fel?

2009-02-18 @ 14:30:47
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, vi kör på kvällsmat för de äter knappt någon middag... Vi lyckades få de i säng strax efter 19 och vid 19.30 sov de båda två. Men vi låg bredvid dem, jag med Alicia och Felix med Henry. Vi får ta upp den kampen snart men dey känns ok faktiskt.

2009-02-18 @ 22:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0