Ont i magen

Orolig mage och är orolig för kräksjuka. Känns som det går runt rätt hårt här i Norsbrog just nu... Hoppas det lugnar ner sig snart.

Imorse hade Henry varit snäll som ett lamm och inte bråkat alls :-) Så idag fick de lägga sig innan 20.00 också och de sover gott fortfarande. Skönt att få pigga och glada barn plus en helkväll med tv/dator/Felix :-)

Nu kommer en ny släkthistoria:

Min mamma föddes 1938 i Malmö och är uppväxt på Möllevången. På den tiden var det fint stadsfolk som bodde där. Hon var enda barnet och båda hennes föräldar jobbade på Televerket. Ovanligt att kvinnorna arbetade då. Min mamma hade en barnflicka som passade henne.

Min mamma och pappa träffades då min mamma endast var 14 år och min pappa 23 år. Min morfar och pappa var inlagda på samma avdelning på sjukhuset. Min pappa hade fått en allergisk reaktion över hela kroppen då han tvättat sig med tvättmedel... Min pappa och min morfar höll kontakten och blev goda vänner. Han kom ofta hem till dem och då började han intressera sig för min mamma. Det tyckte inte min mormor om!

Min pappa var tjejtjusare och hade flera på gång hehe. Han var även förlovad med en rom när han träffade min mamma. Romen var döende och min mamma fick följa med och hälsa på henne på sjukhuset... Skumt!
Mina föräldrar började gå på bio och dejta litegrann, förlovade sig när min mamma var 19 år, gifte sig när hon var 21 år och hon bodde hemma i två år efter hon gift sig. Då äntligen flyttade de ihop.

De fick 9 barn tillsammans, 5 flickor och 4 pojkar. Jag är nr: 8. Det är 20 år mellan äldsta och yngsta barnet. Vi har 14 syskonbarn tillsammans.

Fortsättning följer...

Igår skrev jag att min farfar och farmor fick 12 barn tillsammans men de fick egentligen 13 bar, skrivfel.

Ha en skön kväll och fredag

Kommentarer
Postat av: Ingela

Zigenerskan (får man inte säga så längre?) hade tuberkulos - du kan ju ana hur hon kände det när hennes fästman tar med en ung tjej för att hälsa på henne, när hon låg döende! Hur hjärtlös får man vara? sorry farsan men det tycker jag verkligen - killar alltså!

2009-02-19 @ 23:34:48
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Ingela

Och hurra hurra för barnen!!! Det funkar ju!!! Försök att inte ändra för mycket nu till helgen utan låt de vara uppe en LITEN stund längre men inte så det blir för stor skillnad.

2009-02-19 @ 23:35:53
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

SOM JAG KOMMER IHÅG SÅ HADE MAMMA EN PLASTGRODA SOM HON HADE EN SLANG TILL SOM HON " PUMPADE" SÅ AT DEN HOPPADE PÅ PAPPAS BRÖST NÄR HAN LÅG PÅ SJUKHUSET. SENARE BÖRJADE HAN UPPVAKTA HENNE.

DEN ROMERSKA FLICKAN HADE (SKRIVER DET SENARE NÄR JAG KOMMER PÅ DET) DET HAR NÅGOT MED LUNGERNA OCH GÖRA OCH DET SJUKDOMEN FINNS INTE MER I I-LÄNDER MEN I U-LÄNDERNA.

INGELA: JAG E NÄSTAN HUNDRA PÅ ATT DE BARA VAR 16 SYSKON.. MEN "FRÅGA MAMMA" :-)

2009-02-20 @ 00:24:03
Postat av: paula

FLICKAN HADE TUBERKULOS.

2009-02-20 @ 00:27:09
Postat av: annazeta

hehe "rom". Trevligt att vissa är politiskt korrekta i dagens samhälle, som alltmer präglas av dekadens och moraliskt förfall ;) Kram till er alla

2009-02-20 @ 10:44:26
Postat av: Kerstin

Ingela: Nej, rom heter det nuförtiden. Visst är killar svin! Jo, det funkar bar med barnen. Nu ska de lägga sig så det inte blir för stor skillnad.



Paula: Jo, just det TBC hade flickan. Pappa, hade 16 syskon, 17 barn totalt var dem. Jag har alla namn uppskrivna m.m.



Annazeta: Hehehe, rätt ska vara rätt min vän! Kramar

2009-02-20 @ 21:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0