Knut kör julen ut



Yes, nu idag packade jag ihop alla julsaker och de ska in i förrådet. Shit vad snabbt tiden gått sedan 1:a advent... Nu är det helt mörkt för vi är ju vana vid ljus i varje fönster.

Grannarna har klagat på Henrys skrikande igen och det börjar kännas mycket mycket jobbigt. Äldsta sonen kom upp i söndags och klagade på att Henry skriker så mycket. Grannen jobbar natt och måste sova om dagarna... Men jag tycker ändå att barn är ju barn speciellt trotsiga 3-årings grabbar.

Han skriker inte på kvällen och natten, möjligen på morgonen vid 7-8 och under dagen när han inte får vad han vill, vet vad han vill... Måste vi flytta ut i skogen eller vad?
Vad tycker ni vi ska göra? Bör vi kontakta hyresvärden eller hyresgästföreningen? Förklara att vår 3-åring skriker och bråkar mycket?? Allt känns olustigt men som tur är så kommer vi bra överens med grannen i övrigt. Både med mamman och sönerna. Mamman är mer förstående.

Vet inte om Henry börjar bli sjuk ev. början till ögoninfektion? Hoppas inte, han är mycket gnällig och förkyld. Idag såg jag lite var i ena ögat men vi sköje ur och jag sade till Felix att göra det på morgonen innan dagis också. Förhoppningsvis går det över av sig själv utan att vi behöver vara hemma.
Imorgon ska jag dessutom på linskontroll och informationsmöte på den skola Alicia ska börja på till hösten så jag skulle gärna vilja jobba hela dagen och kunna göra dessa saker.

Nu ska jag slänga mig i soffan! Godnatt

Kommentarer
Postat av: paula

jag vill inte vara din dadda eller mamma eller säga till dig vad ni ska göra. men jag tycker att ni måste ha mer regler och hårdare regler. de kommer skrika och vråla och bli sura men efter 2 veckor kommer de göra som ni säger men då måste ni hålla er till reglerna bägge två.

2009-01-14 @ 02:31:22
Postat av: Ingela

Funderade fram o tillbaka om det är en bra idé att kontakta värden. Men kanske bättre att försöka göra en deal med grannen - säga att ni förstår problemet, kanske det hörs mindre/mer i något viss rum, vilka tider är det de är störda? Om det är under begränsad tid, t ex lördagar 7-10 så kanske ni kan ta ut Henry, låta honom leka av sig, sätta honom med en LUGN film, vara enbart i de rum där de minst blir störda. Med små medel så kan ni kanske förbättra läget. Tror liksom Paula att ni behöver kanske ha tydligare regler. Detta är ok, detta är inte ok. Om han gör något som inte är ok, tex skriker - lek inte med honom utan säg att ska du skrika får du inte vara med oss. Du får komma och leka med oss när du slutat skrika... osv. Svårt som f-n, jag vet. Simon har också sirenröst, hemskt men vi bor tack o lov i eget hus. Ingen kritik, ta det inte så, men det är viktigt att du och Felix är överens att så här måste vi göra gemensamt för att bli av med det värsta trotset/skrikandet... det är tufft jobb att vara småbarnsföräldrar! Tröstkram

2009-01-14 @ 19:27:50
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Tack för råden och visst måste vi hålla oss till samma regler.



Ingela: Jättebra tips, får prata med sonen mer om när det är värst, vilka tider m.m.

Vi är för snälla ibland och borde vara hårdare. Men han är så otroligt jobbig... Han slåss, blir arg hela tiden m.m. Jag tror det beror på att han inte pratar så bra ännu. Vi tar en fight i taget.

Det är verkligen INTE lätt att vara förälder!!

2009-01-14 @ 21:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0