Ond rygg...

Har börjat få besvär i ryggen, i musklen precis under högra skulderbladet... Hade exkat samma besvär för 8-9år sedan och var tvungen att gå till kiropraktor ett visst antal ggr innan det var bra. Kiropraktern sade då att detta kan komma tillbaka speciellt om man jobbar på samma sätt i fortsättningen.
Det "komiska" är att det även var i januari efter katalogerna som jag fick besvären sist. Så problemet ligger ju i arbetet, katalogerna och det ensidiga jobbet med höger arm.

Brukar ha väldigt få besvär av arbetet "ta i trä" men det ensidiga arbetet tar ut sin rätt och dessutom (vågar jag säga/skriva det?) har jag inte vabbat sedan i november vilket betyder att jag jobbar mer än vanligt :-)

I sthlm är det halt och det var väldigt livsfarligt att cykla ute på brevbärarrundan... Jag tog det lugnt men höll på att falla några ggr. Det är liksom slask som frusit till is så isen är inte jämn och fin utan i alla möjliga former på cykelbanorna.

Ikväll blir det Top Model på tv3 klockan 20.00 och sedan Hopkins på kanal 5 klockan 21.00. Barnen ska ju i säng också men Felix kanske ta det eller så får de vara uppe till 22. de går ju inte upp så tidigt om morgnarna, vid 7.30.

Nu ska jag surfa vidare! Ciao

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du kanske ska ta en tur till medarbetarna...

2009-01-21 @ 18:04:05
Postat av: Ingela

Men det tycker jag låter som för lite sömn för dem? Mina ska vara i säng till halv nio, men visst de kanske inte somnar direkt... Men de senaste dagarna har de. Dina "barn" borde absolut somna senast nio - men det är ju upp till er...

2009-01-21 @ 21:43:56
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

ja jag tror att det är ditt jobb du har ont av, men det e inte konstigt.

e det inte sent att lägga dem 21-22? det är kanske därför de gnäller för de sover för lite?

jaja d fixar ni själv. men då får ju du och felix aldrig tid för varandra..

2009-01-22 @ 00:34:30
Postat av: Kerstin

Tessan: Jo, det får det bli om det inte blir bättre...



Ingela: Jovisst är det lite sent och vi är lite slappa ibland... Men utopin hos oss är att barnen somnat innan 21, helst innan 20 om det går. Ibland funkar det och ibland inte.



Paula: Ja, sömnen är säkert en orsak till varför de är så gnälliga och bråkiga ibland. Vi är lite lata ibland. Ja, det är mest jobbigt med Henry. Alicia somnar oftast 20.30-21 men Henry somnar aldrig känns det som. Han måste sluta sova helt på dagen tror jag.

2009-01-22 @ 19:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0