Äntligen fredag




Yes det är fredag och det känns ju alltid bra på något sätt.

Nu är barnen och pappa F lediga i 4 veckor tillsammans, lyckos dem :-) Pappa F ska vara föräldraledig med dem medan jag jobba och sliter... Men om två veckor har jag semester i en vecka så då ska vi hitta på roliga saker tillsammans. Vi ska bl.a. åka till Kolmården för första gången och åka på safari bland de vilda djuren :-)
Felix förslag otroligt nog, annars brukar han mest vilja vara hemma under semestern men i år vill han göra saker med familjen, kors i taket!

Helgen då består tyvärr av både städ och tvätt, sådana tråkiga men nödvändiga saker. Imorgon ska vi på 30-års resp. 4-årsfirande. Adidas och W fyller år nästa vecka så de firar det lite smått imorgon.

Sedan är det EU val på söndag, glöm inte att rösta gott folk!

Och just det höll på att glömma att det är sveriges nationaldag imorgon. Heja Sverige! Men det kommer vi inte fira direkt. Firar folk det och isåfall hur?? Med en massa onyttigt gott kanske hehe...

Nu ska jag strax hoppa in i köket och laga mat. Det blir en kyckling och curry gryta som är ett VV recept, smakar helt ok. Har skött mig bra i veckan vad gäller maten, på tisdagen blev det ju avslutningsfirande och imorgon lär det väl bli en del onyttigt hemma hos A. Men är det fest så är det! Välj dina kalorier med omsorg har jag lärt mig!

Ha en riktigt skön fredag nu!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Njut nu av att F vill göra saker under semester och så uppmuntrar du honom så att han fortsätter med det. Jag har hört och läst att man ska fostra karlar som hundar, med uppmuntran, beröm och belöningar ;) men min är mer vild än tam, hahaha!

2009-06-07 @ 12:21:12
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Haha :-)



Jo, vi ska verkligen njuta på våra familjeutflykter!!

2009-06-07 @ 18:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0