Onsdagens eskapader

Idag började vi dagen lugnt. Felix lämnade bilen på service medan jag tränade och sedan åt vi frukost.

Sedan gick jag igenom månadens räkningar... Upptäcker att vi överspenderar som vanligt. Det är så svårt att hålla i pengarna speciellt när man inte har så mycket att röra sig med. Och så är det bilen som ska servas, semesteraktiviter, fester m.m. Men men det kunde varit värre, det kan alltid vara värre. Inget skrämmer mig längre, får mig att ha ont i magen m.m.
Man får vara glad för det man har istället för det man vill ha!

Sedan gick jag igenom bunten av bank och försäkringspapper. Fyllde i lite blanketter m.m. Felix är nu också intresserad av att byta över hehe. Så vi ska fylla i papper åt honom och så så han också blir pluskund. Mycket att fixa runt bankbytet men det känns som det är värt det. Banken hjälper till med det mesta.

Sedan tog jag och barnen t-banan till

 
 http://www.abrakadabralekland.se/

Vilket är ett inomhuslekland. Barnen hade aldrig varit där förr och det var riktig mycket att göra. Målarrum, legorum, dans/boll rum, playstations och andra tv spel för barn.
Sedan handlade vi lite och åkte slutligen hem.

Nu har vi precis ätit Chili con carne och barnen tittar nu på tv. Medan jag surfar runt.
Imorgon blir det Kolmården så nu ska jag in på deras hemsida och planera haha. Det finns ju så mycket så vi ska vara där när de öppnar för att hinna med allt. Ni som varit där, hinner man verkligen med allt? Några guldkorn som vi inte får missa?

Jaja, ha en skön onsdagkväll

Kommentarer
Postat av: Ingells

Har varit där men var inte så imponerad av själv Kolmården (och jag älskar djurparker...). Då var Kalle bara bebis. Men vi älskar safarit där man själv kör med bil bland djuren. Dyrt men får inte missas! Ha en riktigt härlig dag! Hälsningar från kontorsråttan...

2009-06-24 @ 21:38:24
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vi missade inte Safariparken, läs mitt inlägg ovan :-)

Vi var helt överväldigade och tyckte Kolmården var fantastiskt men nu har inte vi varit i så många djurparker. Dyrt men värt varenda krona tyxker vi.

2009-06-25 @ 21:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0