Söndag, tvätt, EU val, kläder, ekonomi m.m.

Idag har det varit en nyttig och pysslig dag för mig.

Började med att gå upp 06.55 en söndag... för att tvätta vilket jag hatar men fick ingen annan tid. Så det var bara att sätta igång.



Sedan var det dags för det stora
                                                                                                                                                                                                                                            


Jag tog med barnen för de ville det. Jag röstade på 



                                                                                    
Alltså Miljöpartiet för er som inte vet :-) Med inspiration från både min mamma och storasyster M som är politiskt aktiv inom just miljöpartiet.
Litet hopp från kristdemokaterna som jag röstade på i riksdagsvalet :-)

När vi kom hem så började jag gå igenom en massa kläder som Alicia fått av sin kusin A och där var jättemycket bra saker. Många fina tröjor m.m. Jag satte mig även vid datorn på ww.hm.se och beställde en hög med kläder åt Alicia som hon får ha i höst när hon börjar skolan. Men det är dåligt med byxor så det ska jag leta efter ute i affärerna.



Sedan har jag gått igenom Henrys klädlådor och rensat ut en massa och lagt ner en hel del nya tröjor och byxor som jag handlat under våren. Henry är just nu 102-103 cm lång men eftersom han ärvt sin pappas korta ben så passar fortfarande byxor i 98, t o m sitter de löst så att de ramlar av...

Sedan har jag lagt överblivna kläder i en "sälja på Tradera hög" och en "ge bort hög". Ska sälja det finaste så man kan tjäna lite pangar på det :-)


                                                                      

Slutligen har jag sett över vår ekonomi vilket jag gör varje kvartal. Roligt att se hur mycket framåt vi är idag jämfört med hur det såg ut för 8 månader sedan, en otrolig förändring. Vi kämpar vidare!!

Vi hade jättetrevlig hos Anna igår! Vi skrattade mycket och åt mycket god mat, kaka och tårta. Vi var där i hela 5 timmar!! Denna helg har jag ätit normalt, inte VV. Ska nu bara hålla vikten i fortsättningen, alltså under 60 kg med rätt mat och träning. Önska mig lycka till!!
Inatt kräktes både Alicia och Emma och Ali är fortfarande inte riktigt bra... Tråkigt och jag hoppas vi andra klarar oss.

Jaja, ni får ha en skön söndagkväll! Imorgon är det jobb igen för mig i alla fall :-)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Fy, inte kräkningar... usch! Hoppas ni klarar er! Tummen upp för vändningen av ekonomin! =)

2009-06-07 @ 23:33:05
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paulap

jag tvivlar inte på att ingrid älskar mig, men man behandlar inte sitt barn så.

jag har aldrig haft "älska" känslor för henne, jag har inte ens tänkt tanken.

2009-06-08 @ 15:21:49
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, vi har klarat oss änsålänge!

Tackar!



paulap: Ok!

2009-06-08 @ 19:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0