Lite om allt :-)

Min tid räcker inte till. 24 timmar på dygnet är för lite... Jag borde sova nu för jag gick upp 05.00 imorse och har bara sovit typ 5 timmar...
Jag har varit på ett annat kontor idag och hälsat på. Det var intressant att se hur de hade det och fick väl några tips som vi kanske kan implementera hos oss?? Jag slutade redan 11.30 så det var skönt. Jag är fortfarande hängig men halsen är bättre.

Jag tog bussen redan 05.52 och jag beundrar alla dessa människor som går upp så tidigt varje dag,,, Jag brukar gå upp 06.15 och det känns ok ändå.

Jag är så deprimerad, på riktigt alltså, för er som inte bor i 08-land så kan jag berätta att våren kom och gick, spelade mig ett litet spratt. Våren är en riktig svikare i år. Sedan i måndags har vi snö igen, mycket snö och de plogar riktigt dåligt... Jag är så trött på denna j-a f-bannade snön!!! Ge mig sol och värme!!

Jag är livrädd inför imorgon för jag ska trolige köra moppen. jag är så rädd för ramla och slå mig. Jag kommer att gå runt för det mesta, så får det ta den tid det tar. Jag tar inga risker för att få ut post!

Har haft lite diskussioner på jobbet angående tv-licensen. Sedan läste jg en artikel om det och det är hela 10% av Sveriges befolkning som inte betalar tv-licens!? Jag gjorde det inte när jag var student men sedan säkert 10 år tillbaka gör jag det. Typ ingen på jobbet gör det... Det är ju lagen även om den är dum. 173 kr/månad kostar det.
Jag tycker de borde lägga den på skatten istället för alla har ju tv typ.

Betalar du tv-licens? Varför/Varför inte?

Kommentarer
Postat av: paula

jag har nog aldrig betalat tv licens e inte säker. jag tycker det e dyrt man kollar ju knappt på tv och lyssnar på radio. ska man betala för att lyssna på radio helt sjukt! nej jag har sagt min tv gått paj och sa att jag ringer er när jag har köpt en ny. här har tevelicens inte ringt på dörren på flera år. bara jehovas haha och hyresgästföreningen suck. om tvlicens gubbarna kommer och du öppnar och de hör en tv och säger du har ju tv. så får de inte lov att gå in.och då kan de inte bevisa det så det e bara säga nej det e radion. haj. ständ dörren.

2009-03-11 @ 23:16:35
Postat av: Ingela

Ja, jag betalar. Jag vill leva lagligt och inte oroa mig över en sån sak. Pinsamt att ljuga om småsaker. Det kostar ju att ha internet, Paula - vad är det för skillnad på att använda internet och att lyssna på radion? Det är bara för att vi är vana vid att få lyssna "gratis" på radion men allting kostar ju. Men håller med dig Kerstin att troligtvis är det bättre att lägga in det i skatten istället för att lägga massa pengar på att jaga folk...

2009-03-12 @ 08:48:55
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Men man får även betala tvlicens om tv:n är isönder, det har jag läst.



Ingela: Bra att du är laglydig :-) Håller med om att det är en småsak och inte så dyrt. Pinsamt om de ringer på och upptäcker att man har tv.

2009-03-12 @ 21:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0