Torsdagkväll

Hej på er!

Idag har det varit ganska kallt och det kom till och med lite lite snö men det smälte innan det nådde marken typ,  skönt är väl det tycker jag.

Jag var på utvecklingssamtal för Alicia idag och allt var toppen med henne och hennes utveckling. Hon älskar att dansa och ha gympa, hon kan alla rörelser och skulle kunna vara lillgympalärare sade dem. Hon ställer svåra och komplicerade frågor och det är mycket snack om döden just nu.

Det enda är att hon blir ledsen när hon gör fel t.ex. ritar "fel" då blir hon ledsen och arg och förstör teckningen och det går inte att prata med henne då. Så de sade att vi ska fortsätta uppmuntra henne och säga att hon visst kan och att hon visst är duktig! Hon har höga krav på sig själv över vad hon ska kunna.
Nu är det bara drygt 4 månader kvar inna hon slutar på "dagis", sorgsamt på ett sätt men spännande på ett annat.

Henry kom vi också in på och han har utvecklats enormt sedan några veckor tillbaka i samband med att han inte sover på dagen och går och lägger sig i tid på kvällen. Han pratar jättebra nu, långa meningar, han kan lyssna och vänta på sin tur, blir inte lika arg och sur längre, slåss inte, bits inte, och är allmänt god och glad :-)
Han klarade även idag utan att kissa på sig på dagis, wihooo, min stora kille!

Imorgon är det fredag och det känns härligt! Slappa och njuta av att vara med min underbara familj :-)

Ha en skön dag imorgon!

Kommentarer
Postat av: paula

fan va härligt att han har blivit så duktig! det var nog att han var för trött innan...

och alicia får lära mig lite "african dance" :-)

2009-03-19 @ 23:34:38
Postat av: annazeta

Ha en trevlig fredag till er alla,dig ocksa Paula :).kram kram

2009-03-20 @ 21:40:16
Postat av: Kerstin

Paula: Jo, tröttheten spelade nog en stor roll.



Anna: Detsamma vännen!! Kram

2009-03-20 @ 22:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0