Mors dag 2009

Hoppas nu alla fira sina mammor ordentligt!!



Tyvärr bor jag ju 60 mil ifrån min :-( Så jag fick tyvärr inte personligen träffa henne idag men mina syskon var hemma hos henne och fick äta hennes goda kakor.
Men hon har fått mitt paket och jag har pratat med henne igår.
När jag kommer ner så ska jag bjuda ut henne på middag på den restaurang hon önskar.

Idag har vi varit i SKHLM och shoppat jobbarskor och ett rosa nagellack. Ska pensla mina tå och fingernaglar ikväll, måste man ju ha nu när sommaren är här :-)

Jag har köpt en body lotion från Dove som heter Summer Glow och det står på den att man med den kan bygga upp en lätt solbrun hud. Jag tog på den igår och redan nu kan jag se att jag blivit brunare, inte brun men lite lite brunare haha. Jätteroligt och härligt, tycker det är så fint med en solbränna. Annars är jag ju likblek...
Brukade ju alltid sola förut inför sommaren men nu är jag rädd för cancer eftersom det är ju en stor risk för det, dessutom har jag ju det i generna...



Jag har även shoppat lite sommarkläder idag. det är min Mors dag present åt mig själv. Det blev 3 hipsters (tror jag det heter), svarta, vita och jeans och en beige kjol.
Har gått igenom hela garderoben idag och provade typ allt. Jag fick ihop 18 sommaroutfits!!! som jag gillar och som jag kan använda i sommar. Alltså flera shorts, hipsters, kjolar och klänningar. Hoppas det nu blir en varm sommar!

Allting sitter så bra nu när jag är nere på en bra vikt :-) Är så stolt över hur jag förändrat mitt matbeteende och hoppas så att jag ska kunna fortsätta leva "normalt" utan att gå upp allt igen. Men i Malmö blir ju allt upp och ner med en massa besök m.m. men tillbaka till vardagsliv när vi är hemma igen! Semester är ju semester!

Nu ska jag lägga barnen och sedan träna lite.

Ha en bra vecka nu! Här har det varit 25 grader varmt idag, helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hipsters är trosor som är som en kort boxerkalsong, liksom... =) men tror du menar piratbyxor 3/4 dels långa? Skönt med många outfits att variera med, längtar till att en dag kunna ha på mig de kläder jag köpte förra vintern/våren men det lär ju dröja... Hos mamma var det en jättekakkalas så att hålla vikten där är inte det lättaste =(

2009-05-31 @ 21:20:46
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

jag tänkte också hipsters????? hahaha

sommar kläder vad är det? hahahha . har varken shorts, kjol eller klänning använder edvins gamla shorts.

2009-06-01 @ 00:21:55
Postat av: Kerstin

Ingela: Haha, jo det är sådana piratbyxor 3/4 dels långa som jag menar :-)

Nej, att hålla vikten i Skåne med alla kalas, utflykter m.m. är inte det lättaste!



Paula: Ingela har rätt om hipsters :-)

Jag förstår att du inte har råd med sommarkläder men du kanske kan ärva från syskonen? Något som de är trötta på?

2009-06-01 @ 19:34:38
Postat av: paula

yes ingela får jag kläder av ibland de e de enda som paassar mig hahahah.. ännu.. men - 3 kg var både jag och kevin..denna vecka,,, så lite duktiga e vi. :-)

2009-06-03 @ 20:50:54
Postat av: Kerstin

Paula: Kämpa vidare nu då! 1 kg i taget, förändra era matvanor nu!

2009-06-04 @ 17:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0