Några frågor



Har någon av er bredbandstelefoni?? Fick hem erbjudande av Glocalnet om att skaffa deras bredbandstelefoni och det skulle kosta 50 kr i månaden mot 159 kr som vi betalar nu. (abonnemang + gratis till andra Glocalnetkunder)
Låter för bra för att vara sant?!!

Någon mer erfarenhet?? Bra/dåligt??



Sedan undrar jag om någon vet om barn som inte konfimerats får ta emot nattvarden? För i söndags i kyrkan fick alla småbarnen som ville ta emot nattvarden och vad jag minns så fick man inte det innan man var konfirmerad?? Har jag fel?

Nu börjar strax Greys Anatomy!!

Skönt att vara ledig imorgon men tyvärr ska vi jobba på fredag bläää

Ha en skön onsdagkväll

Kommentarer
Postat av: annazeta

Glocalnet vet jag inget om, men man far inte ta nattvarden utan konfirmation. kram kram

2009-05-20 @ 21:07:34
Postat av: Kerstin

Annazeta: Visst är det så? Varför gav prästen 6-7 åringarna nattvarden?! Måste fråga nästa gång jag är där.

2009-05-20 @ 22:07:21
Postat av: paula

jag har haft bredbandstelefoni hos telia och det är värdelöst. jag betalade 399 kr i måanden för bredbandtelefoni där det ingick: 12-24 mb bredband, abbonemang på telefon och digaitaltv. men man fick betala för det man ringer. digitaltv drog ner bredbandet så det övergick aldrig 12 mb, digital tv tar 15 minuter att koppla upp och där var störningar hela tiden. inte nog med det, du kan inte använda en trådlös telefon som det inte stod någonting om i broshyren och det tog 2 veckor att ta reda på det själv. det är väldigt svårt att koppla in också för det är massa doser och sladdar och min telefon dog/stängdes av 4 ggr på 2 månader. så det sa jag upp direkt.

2009-05-20 @ 23:27:52
Postat av: paula

jamen bredbandet och abbonemanget kan väl inte kosta 159 kr i månaden? och de sedan ska sämka det till 50 kr. verkar väldigt konstigt i mina öron. du får nog kolla upp det igen. det billigaste bredbander på telia är 229 om du inte är kund och 199 som kund. och sedan kostar det 125 till för abbonemanget i månaden.

2009-05-20 @ 23:33:26
Postat av: annazeta

Paula, du ar en skitskon typ.Jag bara alskar att lasa allt du skriver, kan du inte starta en egen blogg???

2009-05-20 @ 23:39:14
Postat av: Kerstin

Annazeta: Tydligen får numera barnen ta emot nattvarden också innan konfirmationen var det någon som sade till mig.

Paula hade en blogg men slutade skriva tyvärr.



Paula: Vi betalar alltså 140kr för telefonabonnemanget i dagens läge och bredbandstelefoniabbonemanget skulle kosta 50 kr i månaden. Vårt bredband genom Glocalnet (24 MB) betalar vi 249kr i månaden för.

Tack för infon! Vi avvaktar nog med bredbandstelefoni då. Vi har ju bara trådlös telefon.

2009-05-21 @ 15:32:31
Postat av: annazeta

Inom katolska kyrkan far man inte ta emot nattvarden utan konfirmation. Detta har med bikt att gora, om jag minns ratt. Det kanske ar annorlunda inom den lutheranska kyrkan...

2009-05-21 @ 20:48:01
Postat av: Kerstin

annazeta: Jo, det måste det nog vara, kanske nya regler?

2009-05-22 @ 16:50:57
Postat av: paula

jag ska faktiskt skaffa en ny blogg som heter paula&kevinsblogg. men den kommer mest handla om mig och kevin och om vårt liv hur det ser 0ch om hur vi kan förbättra det, genom att skiva ner allt som händer och sedan gå tillbaks och kolla om det är något vi kan ändra på eftersom vi har så stora problem bägge två.det gäller framför allt under sommaren,så får vi se sedan vad som händer. för det är då vi kommer vara tillsammans varje dag.

2009-05-24 @ 00:10:34
Postat av: Kerstin

Paula: Låter som en mycket bra idé. Att reflektera över ens eget beteende och hur man kan förändra det

2009-05-24 @ 09:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0