Söndag och vi gick i kyrkan



Ja, ni hörde rätt! Jag och Alicia gick till kyrkan idag och det var högtidsmässa. Alla 5-åringar var inbjudna dit för att ta emot en bok "bibel för barn". Jättefin bok med många små berättelser från bibeln.
Det kändes så rätt att vara där, jag kände mig helt hemma och undrar varför jag inte går på gudstjänst oftare.

Felix är ju tyvärr ateist och förstår inte vad man ska i kyrkan att göra... Alicia tyckte det var roligt och vill gärna gå igen. De ska börja med någon miniorverksamhet för 6-åringar i höst i kyrkan och det vill jag gärna att Alicia ska gå på om hon vill.
Har alltid själva varit aktiv i kyrkan under min uppväxt med barntimmar, miniorer och slutligen juniorer. Tyvärr drar de ju in på all verksamhet nuförtiden så det är knappt något för barn och ungdom längre...


Kommentarer
Postat av: Annazeta

BRA!!!Jag brukar ocksa ga i kyrkan,man kanner sig lugn inombords efterat.Dessutom vet jag av egen erfarenhet att religion (tolkad pa ratt satt) berikar ens liv nagot enormt. Vet inte vad jag hade gjort utan min tro...Tankte kopa ett guldkors till Alicia nar hon fyller ar for att framja hennes religiosa sida. Vad ycker du?

2009-05-17 @ 19:01:35
Postat av: annazeta

Som gudmor kan jag inte annat an att ge tummen upp!!!Jag brukar ocksa ga i kyrkan,man kanner sig lugn inombords efterat.Dessutom vet jag av egen erfarenhet att religion (tolkad pa ratt satt) berikar ens liv nagot enormt. Vet inte vad jag hade gjort utan min tro...Tankte kopa ett guldkors till Alicia nar hon fyller ar for att framja hennes religiosa sida. Vad ycker du?



2009-05-17 @ 19:05:56
Postat av: Ingela

Mm, kan nog ge mycket inre frid, önskar att jag hade varit troende men är alldeles för skeptisk och down to earth för det, tyvärr.

2009-05-17 @ 19:26:07
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: paula

man är rädd att de ska utnyttja ens svaghet.

2009-05-18 @ 23:09:15
Postat av: annazeta

Paula, du blandar nog ihop det med scientologi kyrkan, tror jag =)

2009-05-19 @ 10:45:29
Postat av: paula

ja jag tror inte svenska kyrkan där vi är döpta och gifta. utan andra möjliga "sekter" hahahaha.

2009-05-19 @ 23:07:44
Postat av: paula

ja jag tror inte svenska kyrkan där vi är döpta och gifta. utan andra möjliga "sekter" hahahaha.

2009-05-19 @ 23:08:40
Postat av: paula

ja inte svenska kyrkan vi är döpta eller gifta i. men andra "sekter" hahahaha

2009-05-19 @ 23:10:10
Postat av: paula

ja inte svenska kyrakn vi är döpta eller gifta i men andra sekter

2009-05-19 @ 23:11:23
Postat av: Kerstin

Annazeta: Du och jag är lika där :-). Min tro är viktig för mig! Hon skulle älska ett guldkors. Hon pratar om att hon vill gå till kyrkan varje söndag nu :-)



Ingela: Tron är personlig och individuell. Den sitter i hjärtat och inte i kyrkan eller bibeln. Kyrkan ger en inre ro men jag är lika mycket troende utan den. Jag tror på Gud och allt annat runtomkring religionen är inte det viktigaste för mig. För mig är det viktigast att tro inte vad du tror på eller hur du utövar din tro.



Paula: Nej, svenska kyrkan utnyttjar inte din tro men det finns avstickare som gör det. OM du bara håller dig till de "stora kyrkorna" så är det lugnt. Man kan inte lita på alla, du får ha lite sunt förnuft

2009-05-20 @ 20:49:59
Postat av: paula

när jag syftar på en "sekt" som finns i sverige så menar jag robbans.

2009-05-20 @ 23:06:13
Postat av: Kerstin

Ok, Jehovas Vittnen? Felix är ju född och uppvuxen som Jehovas Vittne men är numera ateist typ. Ja, de är speciella verkligen, antingen är du med dem eller så är du på "den onda sidan"

2009-05-21 @ 15:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0