Torsdag



Ännu en tidig dag, vi blir riktigt bortskämda på jobbet. Slutade redan 12.30 idag så jag gick runt i centrum och fönstershoppade, hittar alltid något jag vill ha men har inte råd att handla :-(

Måste bara berätta att jag betalade dagisavgiften igår på 2100 kr och det är för juni men barnen ska bara gå 5 dagar i juni för resten av månaden är Felix föräldraledig. Det blir 5 dyra dagisdagar... Jag får nog be personalen att ge dem exklusivare mat nästa vecka :-) Kanske t o m jag kan åka förbi och äta lunch?



Provade ett par gamla jeans idag och de sitter som en smäck :-) Inte jag på bilden hehe
Jag verkligen älskar att vara i den storlek jag är nu, visst ska jag gå ner något kilo till för att ligga något kilo under 60 kg men jag är ändå nöjd. Kanske därför det är svårt att kämpa bort de sista kilona för att jag faktiskt är nöjd??
Jag känner mig så inspirerad av att äta mycket frukt, knäckebröd och så mår jag så bra!! Har inte haft dålig mage eller känt mig speciellt trött de senaste veckorna.

Vill skriva mer i bloggen om hur jag känner just nu men kan inte p g a att vissa kanske läser här? Det är i alla fall jag som är irriterad och arg p g a olika saker, kanske ligger det hos mig, kanske hos andra personen/personerna?
Jag ska satsa på mig, min man och mina barn! Vi är viktigast, behöver ingen negativitet, avundsjuka och liknande omkring mig, det mår jag inte bra av.

Nu ska jag springa och hämta illbatingarna :-)

ha en fortsatt skön torsdag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är din blogg, du får skriva precis vad du vill!! Tänk på att du mår bra och din familj. Det är ju guld!!! :)



Själv fick jag lite smådåliga nyheter idag. Men det är ju bara att leva med det! Eller hur!? Jag får väl lov och tycka synd om mig några dagar sen kommer jag nog över det :)

Ses imorrn

Tjohopp

2009-05-28 @ 15:38:42
Postat av: Ingela

Hoppas att det är jobb/kompisrelaterat så det inte är strul i familjen nu igen... Love siss!

2009-05-28 @ 22:23:04
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Ingela

Och GRATTIS till den sköna känslan att komma i favoritbyxorna! =) härligt! Har själv nu börjat så smått, vågar bara ta en dag i taget för att jag inte ska tappa sugen, för målet ligger så otroligt långt bort. Första målet är 5 kg och vågen stod på -1,9 idag =) alltid en start!

2009-05-28 @ 22:24:56
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: annazeta

Avundsjuka och dalig energi ar tyvarr sant som man kommer stota pa ofta. Men det galler att salla bort sadana manniskor som ger upphov till dalig energi.Tank pa att du har en fin familj och riktiga vanner som tycker om dig!Nagot som kanske piggar upp: haromdagen kom jag pa mig sjalv att le nar jag tankte pa din mammas fodelsedag. Jag var ju bjuden och det var ocksa en dragspelspelande tant som drog dragspelet fram och tillbaka och sjong for glatta livet. Alla verkade njuta (NOT) forutom Kevin som holl for oronen, satte sig under bordet och skrek: JAG VILL INTE LYSSNA PA DENNA SKITMUSIKEN!

2009-05-29 @ 09:20:11
Postat av: Kerstin

Anonym: Tessan?? Vad är det som hänt?? Hoppas inget allvarligt.



Ingela: Nej, det är kompisrelaterat men hon har nu sagt förlåt och vi har pratat så nu känns det bättre. Inte helt bra men bättre.

På jobbet är det ständigt negativa vibbar och så men det är väl bara att leva med det.

Grattis till minus på vågen!! Visst små mål är bäst, varje kg du går ner är värt att firas.



annazeta: Haha, du har så rätt så!!

2009-05-29 @ 17:40:55
Postat av: Tessan

Ja tydligen det var jag som skrev anonymt. Inget allvarligt bara en liten besvikelse. Vi tar det imorrn om ni kommer eller på måndag.

2009-05-29 @ 20:17:33
Postat av: paula

hahahahahahahaha....jag döööööööööööörrrr hahahahahah...jag kommer inte själv ihåg det,men jag kan tänka mig att han har sagt det!! hahahahaha det är precis han som liten!! hhahahahaha

2009-05-30 @ 00:31:05
Postat av: paula

jag glömde en sak. jag betalar 1979 av vårdbidraget + underhållet 1273 alltså över 3000 kr i månaden för kevin går på almaröd. han pappa betalar 1200.det har ingen betydelse nu när jag får försörningsstöd men det ska dom fan inte ha när jag ska jobba!! det sjuka är att jag får 1019 kr i månaden för honom att ha till kläder, skor, mat, aktiviteter, etc fast de tar 2000 kr i vårdbidrag från mig.. som jag ska ha till att "vårda" honom, till skor, aktiviteter, till extra utgifter för över normal slitage på kläder för en påg på 13 år..etc etc. ja ni fattar. skolan köper inget till honom. jag betalar för allt.

2009-05-30 @ 00:41:21
Postat av: Kerstin

Tessan: Ok, du får berätta på måndag.



Paula: Du menar väl att socialen betalar för Almaröd... Du betalar ju inte själv ur egen ficka.

Vi betalar också allt för våra barn precis som alla andra föräldrar måste göra.

2009-05-30 @ 17:17:00
Postat av: paula

nej de tar 2000 kr av mitt vårdbidrag och underhållet alltså över 3000 kr. men som jag skrev innan det har ingen betydelse nu förutom om de hade bara gett mig extra pengar till skor och kläder och aktiviteter så, men det får jag inte . men ska jag betala 3000 också när jag får egen inkomst menar jag. jag får 1019 kr i månaden som jag ska ha till allt. och ändå tar de både vårdbidrag och underhåll förstår du? och + hans pappa betalar 1200 kr imånaden och har en hög inkomst. jag är den enda på skolan oavsett inkomst som betalar så mycket och inte får en krona extra utöver 1019. hur ska man klara det? förstår du? ett barn kostar mer än 1000 kr i månaden till mat, kläder, skor , aktiviteter. jag ska ju ha underhållet och vårdbidraget till det. men får det inte. jag hade allstå haft 3000 kr mer i inkomst om han bott hemma och hade bara behövt jobbat 50 % istället för 100% om han ska bo där. jaja. skitsamma vi kan ta det sen.

2009-05-31 @ 20:02:54
Postat av: Kerstin

Paula: Ja, barnbidraget är inte mycket här heller, räcker inte långt alls.

2009-05-31 @ 20:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0