Yes yes

Är hemma och vabbar idag också. Henry är bättre och han lär få gå till dagis imorgon.
Han hostar knappt och visst är han lite förkyld fortfarande men inte så farligt.

Han hoppar, leker, klättrar och bråkar som vanligt men det blir till att övertala pappa F nu men det går nog bra. Visst hade det varit skönt att vara hemma imorgon också för oss alla tre. Men jag gillar att jobba och barnen älskar dagis :-)

Har bokat kryssning nu! Vi åker 1/8 alltså om 2,5 månader haha. Gratis resa om man har Icakort. Felix fyller år 2/8 så då blir det till att sjunga på båten och fira honom lite.
Vet att jag är tidig men gratisresorna brukar gå åt rätt snabbt speciellt om man vill resa en lördag.

Kollar runt på flyg och hotellpriser, det står mellan London och Prag. Det blir, om vi nu har råd att åka, några dagar i augusti då vi har semester som vi åker bort.
Prag lockar p g a att jag älskar historiska städer och tydligen har de billiga priser. London lockar p g a språket och sevärdeheterna där. Hmm, svårt val...

Har nu nästan bestämt mig för vilken bank. Jag tror det blir Länsförsäkringar för den blev tydligen vald om den bank med mest nöjda kunder 2008, plus att folk från olika håll säger att den är bra.
Kunderna får ta del av bankens vinst på olika sätt.
Jag tänkte boka möte med en bankrådgivare, de kommer hem till en så kan vi diskutera hur "byta bankandet" ska gå till. Ska även fråga om försäkringar för just nu har vi Trygg-Hansa och vi är nöjda men kan man få det billigare så varför inte?

Ja, annars då? Funderar på semestern och har skrivit ner en del saker jag vill göra med barnen här i Sthlms området men också när vi är i Skåne.
Funderar även på min 30-årsdag som vi antagligen firar i Malmö i min lillebrors hus. Ev, grillning?? Vill helst inte fira den så jag vet inte, känns samtidigt tråkigt att inte fira den med familj och vänner.

Funderar även på bröllopsdagen 6/7-09!?
7 år sedan vi gifte oss, förstår det inte. Tiden bara rullar på ju, stanna tiden!!!
Kryssning blir det inte men väl några timmars ensamtid hoppas vi. Middag och någon aktivitet kanske? Jag och Felix har inte gjort något själva sedan förra sommren, förra bröllopsdagen...

Nej, nu lämnar jag er och funderar vidare! Ha en fortsatt skön torsdag

Kommentarer
Postat av: Madde

Ni verkar ha mycket på gång. Kul med resor! Vi har varit i Prag. Rätt trevlig stad. Antagligen billigare än London, men jag skulle gärna åka till London också. Hoppas ni kan åka och hoppas att du och Felix får ensamtid på er bröllopsdag. Det är inte ofta man gör nåt tillsammans utan barnen. Hoppas att M och jag ska kunna gå på bio nån kväll tillsammans snart, vilket vi inte har gjort på tre år. Lycka till med alla planer!

2009-05-14 @ 18:30:38
Postat av: paula

ni har ju precis vatt på en kryssning. sedan ska ni på ny kryssning den 1 augusti och sedan åka till prag eller london. har du/ni vunnit alla resor eller vad?

2009-05-15 @ 13:13:20
Postat av: Kerstin

Madde: Ja, ni behöver också göra något ensamma! Husbyggandet och barnen tar ju all er tid.

Det blir bättre när barnen är äldre (intalar jag mig haha)



Paula: Ja, och kryssningen var så mysig att vi vill åka igen!!

Kryssningarna är gratis. Den vi åkte på nyss var gratis genom att jag hade IKEAkort och denna vi åker på i augusti fick jag gratis för att jag har Icakort.

Vi har tjänat ihop två flygbiljetter tur och retur genom att använda ett viss kort. Ett slags poängkort typ. Man får välja mellan London, Prag och Paris. De är personliga och måste användas senast 30/9-09. Barnen måste ju med men då får vi betala för deras flygbiljetter, sedan får vi själva stå för hotell och uppehälle. Så jag vet inte om vi har råd att åka trots allt... Men drömma gör vi!

2009-05-15 @ 22:42:41
Postat av: annazeta

Ak till Prag. Billigt vackert och sevart!I LOVED IT!

2009-05-16 @ 13:06:59
Postat av: Kerstin

annazeta: Ja, funderar starkt på det! Kan du rekommendera något hotell??

2009-05-16 @ 19:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0