fredag, vabbande pågår

Henry är förkyld och hostig och dagis tyckte han inte var som vanligt. Så idag är jag hemma med honom så han får vila lite.
Det är inte lätt för varken barnen eller mig att gå upp så tidigt och vara på dagis/skola hela dagen och sedan aktiviteter på kvällen. Jag går upp 05.45, Alicia 06.00 och Henry vid 06.10 och vi går hemifrån 06.30. Så ja det är rätt tidigt.
Veckan på jobb har också varit tung med mängder av post och sena dagar... Känner mig också ganska slut.

Alicia vacinerades igår och hon verkar ok, inge direkta biverkningar. Imorgon ska riskgrupper plus barn mellan 6 månader och 18 år vaccineras på vår vårdcentral mellan 09.00-15.00.
Har varit i kontakt med Vårdguiden och de sade att Henry kan vaccineras trots förkylning och hosta. Sålänge han inte har feber och äter/dricker som vanligt så ska det inte vara något problem.
Så jag lär få stå länge i kö där... Får ta med mutbara saker så Henry håller sig lugn, lär bli övermycket folk.

Vi vanliga vuxna ska få vaccineras i början på december så jag får avvakta lite men jag vet flera vuxna som ändå fått vaccin... Tycker Vårdcentralerna skött detta med vaccineringen dåligt, framförallt informationen om när var och hur folk ska vaccineras och vem som ska vaccineras när.

Idag blir det pizza till middag, F köper med sig hem, han lutar snart. Sedan ska jag ta mig en tur till Hallunda C och Ica Maxi och handla.

Ikväll blir det Idol. Har inte sett en enda film i veckan, otroligt va? Har inte några nya, datorn strulade och jag har helt enkelt varit som en död sill på kvällen...

Ni får ha en trevlig fredagkväll allihopa


Kommentarer
Postat av: Madde

Det låter tufft att gå upp så tidigt. Hoppas Henry kryar på sig. Tänk att han snart är fyra år. Tiden går för snabbt. Ha det bra! Kram

2009-11-20 @ 17:29:24
Postat av: paula

vad händer nu då när svininflensa viruset har muterat?......

jag är glad att vi inte ska ta sprutan. det kommer bli ännnu mer hysteri nu när influensan har muterat.

2009-11-21 @ 00:01:29
Postat av: Kerstin

Madde: Tack, jag vet. Min lille bebis är nu en stor kille! Kram



Paula: Jag vet inte, det är väl bara i Norge de diskuterar OM svininfluensan muterat. Ingen aning faktiskt. Det läskiga är att folk lär väl dö som flugor av denna sjukdom snart??!!

2009-11-21 @ 15:38:13
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

NEJ VI KOMMER INTE DÖ SOM FLUGOR!!! TA EN VALIUM HAHAHHAHA. alla som är friska behöver inte oroa sig. pucki ska inte ta den och har har MS . och inte jag eller kevin heller. take it easy. den har muterat i sverige.

2009-11-23 @ 18:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0