Fortfarande dåligt härhemma

Och jag fattar inte varför det inte har blivit mycket bättre?

Barnen är mycket bättre men aptiten är som bortblåst. Alicia som älskar mat vill inte äta och Henry som vanligtvis äter lite äter nu ännu mindre. Känner mig orolig mest för Henry för han är spinkig redan.

Jag och F är fortfarande halvt döda. Trodde jag kände en vändning igår och innan idag men nu känner jag mig ganska dålig igen. Jag har även feber igen.

Imorgon ska jag ringa VC för att komma och lämna prov, möjligtvis att jag fått någon bakterieinfektion som följdsjukdom åt svininfluensan.
Kanske kan jag smunka till mig ett svininfluensaprov också?

Jag tror jag och F hoppar över vaccinering för dett bara måste vara svininfluensan?! Mycket jobbig, och jag läste att det är föräldrarna som drabbas värst...
Barnen får vaccineras för säkerhets skull.

Just nu känns det som vi inte ens är i närheten av förbättring vilket känns frustrerande för att vara i karantän är inte min grej. Jag vill jobba, göra de ärenden som bör göras, sluta höra det eviga susandet i huvudet!!

Nej, detta önskar jag inte min värsta fiende, jag som trodde Sverige bara förstorat upp det här med svininfluensan men

Kommentarer
Postat av: paula

du/ ni har inte svininfluensan. jag har varit sjuk i 2 månader och de har inte gjort något test på mig. endast penicillin 2 ggr för halsfluss. nu är jag sjuk igen och har vatt det hela veckan. pallar inte gå tillbaks igen, känner sig som en fjant. de tar inte prover på familjen föränn 3 ggn och de gör de om jag kommer tillbaks. jag ska vänta till på måndag. då har jag varit dålig i över en vecka.

svininfuensan har samma syntom som en virus eller en bakterieinflammation. snuva, hostig, feber och ont i halsen och värk i kroppen. du skriver ju själv att halva hendrys dagis är sjuka, då är det inget konstigt ni är. svininfluensan går över på 4-5 dagar med penicillin. och ni har bara varit dåliga 3- 4 dagar som jag förstår. det måste gå längre tid. sedan kan ni be om odling men det kommer de nog inte göra. ta d lungt ni är bara sjuka. jag har också varit säng liggande från och till i 2 månader. det går över. det hoppas jag mitt gör osså. nu har jag vatt dålig sedan helgen men ska gå på måndag óm det inte har gått bort och då kommer de ta odling på oss alla 3. kevin och pucki har inte varit sjuka alls. jag har samma symtom som svininfuensan men jag tror ju inte jag har det, hur stor e chansen? jag borde vara orolig o nån som har gått på 2 penicillin kurer och är fortfarade sjuk, efter 2 månader.. hetsa inte upp dig. ni har bara varit sjuka några dagar.vänta tills på måndag och se om det blir bättre.

2009-10-22 @ 23:30:25
Postat av: Tessan

Det låter inte kul det där :(



Med vanlig influensan kan man vara dålig i över 1 vecka. Säg till om ni behöver något. Det är bara att ringa..



Krya på er nu

2009-10-23 @ 10:09:30
Postat av: Kerstin

Paula: Jag är nästan 100% säker på att det är svininfluensan!! Problemet är att de vägrar testa folk som inte är allvarligt sjuka t.ex. med andningsproblem. Jag ville att vi skulle testas för jag vill inte vaccineras i onödan.



De uppmanar istället folk som har svininfluensan att vara hemma och vila sig friska precis som vid vanlig infleunsa. Det tar 5-7 dagar.



Vanliga influensan har inte riktigt startat ännu.

Vi är nu inne på 6:e dagen och vi är fortfarande inte helt bra. Vi har varit jättesjuka med hög feber, frossa, ingen aptit, sprängande huvudvärk, illamående, ont i hela kroppen, halvt medvetslösa de första dagarna, ont i halsen och denn förbannade hosta. Alltså värre än en vanlig influensa och det är jag och F som drabbats värst.

Svininfluensan går inte över med pencillin för svininfluensan är en virusinfektion.



Chansen att få svininfluensan just nu är väldigt stor då på flera skolor i Sthlmstrakten är 40-50% av eleverna hemma i just svininfluensan.



Tessan: Tack vännen!! Jag är bara ledsen för att jag troligen missar din fest som jag verkligen sett fram emot. Får se hur jag mår imorgon!

Kram

2009-10-23 @ 19:11:50
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0