Tillbaka på jobbet men har mått bättre

Ja, det var en utmaning att jobba idag. Speciellt ute på rundan kände jag mig yr, väldigt hostig och inte så bra som jag velat.
Nu är jag hemma och vilar för att orka med imorgon.

Felix fick sjukskskrivning för resten av veckan och med ordinationen vila. Han mår bättre och har kunnat äta lite. Men han har inte ätit ris på över en vecka och det är nog rekord.

Såg filmen "The hills turns red" igår och det är en thriller/skräckfilm och den var väl sådär. Gillar man spännande köttar/mördar filmer så gillar man nog denna.

Jag är rädd för att mina svinkoppor ska komma tillbaka för tredje gången... Det liksom kliar lite i mungipan precis som förut innan det blossade upp.
Så jag har lagt på antibakteriell kräm för säkerhets skull.

Nu ska barnen strax läggas och jag vila/titta på en film

ciao

Kommentarer
Postat av: paula

Chansen att få svininfluensan just nu är väldigt stor då på flera skolor i Sthlmstrakten är 40-50% av eleverna hemma i just svininfluensan.

var har du fått reda på detta ifrån? berätta gärna var så jag kan läsa det.

om det var så tror du inte det gjort storlarm i sverige? varför har de inte skrivit det i tidningen eller sagt det på nyheterna?

en flicka på 15 år i sverige som hade svininfluensan fick penicillin och blev bra efter 4-5 dagar. jag såg dt för flera måandr sedan i somras tror jag.

om ni har haft svininfluensan så måste ni kolla det och göra en smittspridning och de ni har varit i kontakt med också gå och testa sig. det är ju luftburet.

de symtomen som du beskriver ni har, har jag haft i 2 månader, jag har tagit odling två ggr för halsfluss inget mer. jag vet faktiskt inte hur man ska må för de ska ta en odling. men eftersom varken kevin eller pucki har vatt sjuka (jävla tur för dom :-). de kan vara bärare bara. jag, kevin eller pucki ska inte ta någon spruta. influensan är inget man kan dö av om man är en frisk person. en vanligt förkylning sedan går det över. de vi umgås med ska inte heller ta vaccinet. jag oroar mig inte för 5 öre. inte ett dugg. chansen är minimal. jag känner ingen som har det eller har haft det eller de känner någon som har haft det.´det verkar inte finnas så mycket här i skåne.

du sa att hälfen av barnen på hendrys dagis är sjuka i vanlig infuensa? har du pratat med de föräldrarna om de ska testa sig? är de oroliga? och 40-50 % av skolbarnen i flera skolor har svininfluensan? ..... jag vill gärna veta var det står eller var du har hört det.

2009-10-26 @ 23:27:45
Postat av: Kerstin

Paula: Jo, det stod i våra tidningar och på nätet förra veckan! Googla på det. Flera av skolorna här hade 40-50% eleverna hemma i svininfluensan.



Tro mig, svininfluensan går INTE över med pencillin, kolla med Vårdguiden. Hon måste ha haft en bakteriell infektion om pencillinen ska hjälpa.



Jag har skrivit i flera inlägg att vi INTE får testa oss. Det är nya direktiv nu. De testar bara allvarligt sjuka människor. Resten av oss blir ordinerade vila. Vi har varit i kontakt med Vårdcentralen 3 ggr och de vägrar göra testet!



Ja, halva dagiset var sjukt förra veckan och många var oroliga men vi får ju inte testa oss. Vi som bor i invandrarförorter skiter de i. Om det var i Nacka eller Värmdö hade vi säkert fått testa oss.



Jag är nästan 100% säker på att det var svininfluensa vi hade!



Många har varit och många kommer bli sjuka i svininfluensan. Men långt ifrån alla blir allvarligt sjuka. Oftast ligger det en underliggande sjukdom bakom. Men dock inte alltid.

Oftast vet man inte att det var det man hade.



En man i 40-årsåldern i Lund ligger ju med konstgjord lunga p g a svininfluensan. Läser du inte tidningen eller lyssnar på nyheterna??



Frågan är att vaccineras eller inte? Du som har så dåligt immunförsvar och diabetes borde nog tänka om och ev. vaccinera dig. Det är folk mellan 20-40 år som drabbas hårdast!

2009-10-27 @ 18:57:34
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

jag läste aftonbladet idag men där stod inget om han i lund. ska kolla nån annanstans. men han kanske är sjuk på nåt annat sätt, ska kolla det osså. jaja nu har jag börjat bli bra har inte ont i halsen så mycket mer så får vi hoppas det inte kommer tillbaks. det sjuka är att jag är aldrig sjuk på vintern. jag blir bara sjuk på sommaren. alla öroninflammtioner, bihållsinflammationer och halsflussar har varit på sommaren. så när alla andra är sjuka på vintern är inte jag det. jag vill inte ta vaccient, det är onödigt tycker jag.får jag det så får jag det. och det går över. alla mina värden i kroppen är bra och blodtryck och puls och lungor. testar mig varannan månad pga av mina mediciner. jag kanske redan har haft det nu?? hehe. nä nu pallar jag inte vara sjuk mer. jävla skit asså.

2009-10-28 @ 00:24:54
Postat av: paula

jag har munsår, pucki med nu hahaha... så jag vet hur det känns när man har sånt skit på munnen.

2009-10-28 @ 00:27:37
Postat av: Kerstin

Paula: Ok, hösten är värst för oss med sjukdomar. Just när det börjar bli kallare och alla virus börjar florera på dagis...

Hoppas du håller dig frisk nu! Usch munsår är jobbigt. Jag hade ju svinkoppor och det är jobbigt att ha och bli av med.

2009-10-28 @ 22:59:24
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0