Vårdcentralen, mycket post, snöflingor

Jo, idag gick jag då äntligen till vårdcemtralen och fick träffa en vikarierande läkare. En kines som knappt kunde svenska...
Han försökte förklara för mig varför jag fått det igen och jag bara nickade.
Barnen behöver i alla fall itne testa sig igen.

Det är "otur" att jag fått det ännu en gång. Pencillinen tar död på bakterierna men om viruset är i kroppen och spökar så kan det utvecklas återigen till bakterier. Låter ju roligt, NOT!

Hoppas nu att jag slipper detta elände i framtiden. Jag ska tvätt allt som harft kontakt med min kropp, klippa naglarna superkorta och köpa ny tandborste.
Nu ska detta ut från min kropp och vår lägenhet, förhoppningsvis.

Men varför kan de inte anställa läkare som kan prata svenska, brytning gör ingenting men man ska väl förstå vad de säger??
Nästa gång söker jag mig till en annan vårdcentral, tack för Vårdval STHLM!

Posten svämmade över idag och vi har svårt att hinna med, nu är det slut på deltidsdagarna och softigheten. Nu är hösten här och med det intensvia och längre arbetsdagar...

De första snöflingorna föll häri Norsborg idag. De stannade inte men ändå. Känns som det kommer bli en lång, kall och snöig vinter, HATAR!!

Nu ska barnen läggas och jag vet inte vad jag ska se ikväll, för mycket att välja på hmmm

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja, vintern verkar verkligen bli mycket lång, kall och mörk =´(

2009-10-14 @ 21:01:36
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Madde

Svinkoppor verkar vara envisa rackare. Mina syskonbarn hade det förra vintern och de hade dem flera veckor trots penicillin.



Vad duktig du är som sköter jobb, hem och allt annat runt omkring, en riktig supermamma. :)



Ha det bra!

2009-10-15 @ 18:01:00
Postat av: Kerstin



Ingela: Usch för det!! =(



Madde: Nej, säg inte det. Orkar inte med dem mer, vill att de ska försvinna för gott.



Tack för kommentaren inte varje dag jag kallas supermamma =)

2009-10-15 @ 18:30:01
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0