Måndag, Impetigo m.m.

Gick till läkare idag för mina munsår breder ut sig, kliar och är allmänt jobbiga. Läkaren sade direkt att det är Impetigo, en bakeriell hudinfektion även kallad svinkoppor. Men jar har inga koppor utan bara stora nariga sår som kliar och svider.
Han sade att det absolut inte var herpes för det ser inte ut så och sprids inte på det sättet.

Jag fick tre läkemedel, pencillin för infektionen, Antarax (tabletter) för klådan vilka gör en dåsig läste jag på bieffekterna och det är därför jag känt mig så otroligt trött idag och en salva som ska smetas på. Hela kalaset gick på ca 500 kr för läkarbesök och medicin... Dyrt men vad ska man göra när man är sjuk??

Jag har ändå jobbat och tänker fortsätta göra det sålänge det känns ok. Men tröttheten var rätt jobbig...

Jag som ska börja ge blod nu men har läst att man ska vänta till två veckor efter en infektion... Så nu lär det dröja ännu fler veckor innan jag kan börja med min blodgivning. Jag som verkligen vill göra det nu...

Henry är sjuk igen med jättejobbig hosta och förkylning så han var hemma med pappa idag och ska även vara det imorgon. Skönt att vi kan variera så att inte bara jag är hemma alltid när barnen är dåliga.

Ikväll är andra avsnittet av lyxfruarna i Hollywood, 21.00 på Tv3, missa inte!!

Ha en fortsatt trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0