R I P pappa

Idag är det 8 år sedan min käre far gick bort i sjukdomen prostatacancer.

Glömmer aldrig dagen då telefonen ringde och vi fick veta att de hittat på röntgen var cancer i 3:e stadiet vilket betyder att det är dödligt. Jag var 11 år.
Men det tog hela 11 år innan han dog. Han var en kämpe som genomgick en massa operationer, undersökningar och strålning m.m. Allt för att förlänga livet.

Han skojade t o m en vecka innan han dog. Och han sade "jag kommer skämta tills de spikat in sista spiken i kistan" Det var ena sidan av min pappa, en skojfrisk person som folk gillade.
Det fanns också en annan sida präglad av hans barndom men den behöver vi inte ta upp här!

Även om åren går och man lär sig att leva med det så är det sådana här dagar man tänker extra mycket och faktiskt upptäcker att man saknar personen och önskar att den fortfarande levde.
Idag sörjer jag min pappa och vet att han tittar ner på oss från himlen.

Jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken kämpe din pappa var. Jag är glad och tacksam över att ha min skojfriska pappa kvar ... Kram

2009-10-03 @ 22:14:08
Postat av: Kerstin

Madde: Tack!

Kramar till er!

2009-10-04 @ 15:51:02
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0