Söndagsinlägg

Blää en vecka kvar på semestern och nej det känns inte ok... Men jag får se till att njuta av varje dag.

Idag började vi dagen med Jilian och hennes träningsvideo, kändes bra!

Nu packar vi och förbereder oss för kryssningen. Båten åker 18.00 ikväll och det ska bli riktigt mysigt och roligt. Hoppas barnen (läs Henry) är lydiga och inte bara jobbiga som förra gången.

A-hytt med fönster blir det så det är lite lyxigt haha. Vi jobbar oss upp, började med C-hytt, sedan B-hytt och nu alltså A-hytt. Nästa gång kanske det blir lyxsviten hehe

Jag har börjat gilla en "ny" dansk artist. Rasmus Seebach, ni känner nog till låten "natteravn" som spelats flitigt i sommar men har ni hört de andra låtarna? Jättebra

Förresten vet någon vad Natteravn betyder? Har sökt i danska ordlistor men ordet finns inte...?!



"Glad igen"

Alicia går härhemma och sjunger med och försöker prata danska =)
Det flyter ju 25% danskt blod i hennes ådror haha

Ni får ha en trevlig kväll!

Ville Viking here we come


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas ni har kul på kryssningen! Rasmus skiva gav jag till mamma - till och med hon gillar den skarpt. Där är fyra låtar på skivan som jag tycker är alldeles underbara!!! <3



Natteravn betyder nattkorp rakt översastt, men om sedan det har någon annan betydelse för danska ungdomar det vet jag inte, jag tolkar låten med texten så som att han är "nattrumlare"

2010-08-09 @ 09:00:42
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Ingela

Och glad igen är helt underbar den med!!!! =)

2010-08-09 @ 09:02:14
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jag vet, jag vill oxå ha skivan men kunde inte kopiera den hos mamma så vi lyssnar från Youtube.

Tack för översättningen, trodde det betydde nattångest haha

2010-08-09 @ 20:22:38
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0