Dag 03 – Mina föräldrar

Min pappa hette Knud och föddes i Danmark 1929. Han hade 16 syskon, 4 av dem var halvsyskon. Min pappa flyttade till  Sverige i 20-årsåldern. Han har gjort allt möjligt i sitt liv bl.a. jobbat som clown och varit boxare. Min pappa dog 2001 av prostatacancer. Han hade då varit sjuk i minst 11 år.

Pappa var speciell, han hade ett oregelbundet humör. Ena stunden glad medan i nästa stund förbannad. Men han ställde alltid upp, han gjorde mycket för oss syskon.
Det fanns inget min pappa inte kunde laga, brun tejp lagar allt.

Min mamma heter Ingrid och hon är född i Malmö 1938. Hon har inga syskon. Hon är utbildad bakteriolog men har det mesta av sitt liv varit hemmafru och mamma på heltid. Vi syskon har aldrig behövt gå på varken dagis eller fritids.
Min mamma ställer alltid upp för oss syskon. Hon är duktig på att spela piano, ha många bollar i luften och att klara av barns kivande...
Hon gör världens godaste kåldolmar! Min mamma släpar alltid på något, alltid en plaskasse i handen.

Min pappa och mamma träffades när min mamma var 14 år och min pappa 23år. Men det var först några år senare de blev ett par, förlovade sig och gifte sig. De har fått nio barn tillsammans, 5 flickor och 4 pojkar. Nu har de 15 barnbarn.




Kommentarer
Postat av: Ingela

Tur du inte ska berätta om alla dina syskon, det hade tagit en stund, hahaha ;)

2010-12-21 @ 09:04:46
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Den punkten finns också med på listan haha.

Men får försöka hålla det kortfattat =)

2010-12-21 @ 21:00:22
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Ingela

Nej, inte om syskonen med... =/

2010-12-22 @ 08:44:56
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0