Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek för mig det är allt. Det är det jag lever för.

Min kärlek till min man och mina barn.

Men jag har också kärlek så det räcker åt mina vänner, syskon, syskonbarn och Felix´ släkt.

Kärlek är viktig! Utan den så dör man. Att vara ensam är inget alternativ för mig.

Kärlek är att bry sig, vara omtänksam, generös, att lyssna, att ställa upp, att inte bråka om petitesser, att behandla varandra med respekt, att skratta och ha roligt tillsammans.

Men all kärlek är inte lycklig kärlek. Är den inte besvarad så hatar man kärleken just då. Linjen mellan kärlek och hat är tunn.

LOVE

Kommentarer
Postat av: Ingela

It´s a thin line... När man blir besviken på den man älskar så känns det extra hårt, jag tror det är därför hat o kärlek ligger så nära i känslor...

2010-12-23 @ 09:29:19
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: True that

2010-12-23 @ 22:38:53
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0