Måndag och veckan är verkligen igång

Jag mår sådär faktiskt. Min mage är jätteorolig, låter och det gör ont emellanåt. Vet inte om det är magsjuka, något jag ätit eller om magen är helt sönderstressad.
Jag känner mig sjukt stressad, även när jag tar det lugnt och tittar på film. Känns som det alltid finns saker att göra, december är en månad full av saker som måste göras.

                                           

Ska försöka slappna av men det är svårt när jag är uppe i högvarv dygnet runt. Nätterna är ju full av spring dem med med kallande barn och sedan trängsel i sängen.
Har ni något tips som kan få mig att slappna av? Något som kan göra mig lugn och nere på jorden igen?

Idag fick Henry följa med till jobbet i en dryg timme. Sedan var det dags för BVC och 5-årskontroll. Det gick strålande. Han såg alla bokstäver på tavlan utan problem, han vägde lite under medel 19,1 kg och var lång med sina 113,5 cm. Han skrek när han skulle få sprutan men det gick ändå till slut med lite fasthållning =)

                                         

Iväg till dagis lämna Henry, tillbaka till jobb och jobbade på tills 14.00 då jag åkte tillbaka till dagis för att vara med på Henrys Luciafirande. Han var så fin i sin tomtedräkt, glömde tyvärr kameran hemma... Sedan blev det fika och tillbaka till jobbet... puh

Nu är första julkorten skickade, spännande va?  =)

Nu ska jag surfa vidare och sedan titta på senaste Desperate Housewives.

ha en härlig tisdag!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vet precis hur du menar med magen, det är både läsk, skräp som kakor/godis + stress som gör att den lever sitt eget liv. Hade väldiga problem för en vecka sen. Köpte Inside (en tablett som dämpar magsyra) + proviva som jag tog 2 glas av. Efter ca 8-10 timmar var det mycket mycket bättre. Så nu har jag fortsatt att dricka ett glas jordgubbsproviva varje morgon. Många nyttiga bakterier =)



Ett må bättre tips (för stress). Skriv ner tre saker du vill ha gjort under dagen, det ska vara saker som du vet att du kan uppnå. Hinner du då med en extra sak så känner man sig duktig o mindre stressad. Skriv tre saker du vill hinna ha gjort under veckan. Skriv tre saker som du vill ha gjort under månaden. Se till att dessa blir gjorda men det måste vara fullt möjliga mål även om man skulle bli sjuk en dag eller två.



Jag har aldrig skrivit en månads lista men det andra har jag gjort. =)

2010-12-13 @ 21:31:58
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: annazeta

stressa av med ett varmt bad. be felix ta hand om barnen och lås in dig i badrummet, tappa upp ett varmt skumbad, tänd lite levande ljus och avslappningsmusik. DVD finns att köpa i de flesta bokhandlar.... billigt och effektivt.

2010-12-14 @ 13:28:02
Postat av: Kerstin

Ingela: Tack för tipsen! Ska köpa Proviva och dricka ett glas/dag. Magen är lite mindre bullrig idag =)



annzeta: Låter underbart. Enda problemet är väl att barnen kommer knacka på dörren och kalla på mig ändå. Får ha på mig hörlurar =)

2010-12-14 @ 20:40:32
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0