Måndag, vabb m.m.

Jomenvisst har jag vabbat idag för en dunderförkyld och hostig tjej. men vi gick upp tidigt ändå för att åka till Henrys öronläkare.
Allt såg jättebra ut i både öron och hals. Rören sitter där de sitter och ramlar de inte ut till våren då han är 6 år så opereras de ut men det är bättre om de trillar ut själva.

                                       
                                 
en annan sorts rör =)

Den snälla läkaren skrev även ut den bästa hostmedicinen som finns, Cocillana. Så den ger jag både barnen nu och hostan är så mycket bättre. Det enda är att den gör barnen trötta men då sover de kanske bättre inatt?? 

                                        

Jag gjorde månadsbokslut idag för november vilket innebär att jag sätter in alla räkningar, lönespecar m.m. i en pärm samt räknar ihop alla kvitton för mat, kläder m.m. Det gör vi varje månad och så brukar jag titta tillbaka 5 år i tiden. Det är en sådan enorm skillnad hur vi har det idag mot hur vi hade det november 2005. Vi snackar tiotusentals kronors skillnad till det bättre, vi har kommit en lång bit på vägen och vi fortsätter kämpa och klättra uppåt.

                                      

Sedan har jag skrivit brev till Bilprovningen där vi kräver de på pengar för deras besiktningsmiss och det rörs sig om ca 1500 kr vi vill ha av dem. Vi får se vad de svarar.

                                                   

Skrev även ett brev till Försäkringsnämnden. Det är de som nu driver Felix´ ärende/överklagan mot försäkringsbolaget Trygg-Hansa. De har beslutat att F får 1% invaliditetsersättning och det är som ett slag i ansiktet.
Han kan inte springa, gå ordentligt, kan bara köra automatlastbil, fick sluta ett välbetalt extrajobb
p g a smärtan m.m. 1% för en arbetsskada, en skada han fick på jobbet och med troligen men för livet! Så vi får se hur det går nu när de driver ärendet framåt.

Nu är det dags att runda av och gå och titta på senaste avsnittet av Desperate Housewives.

Ha en skön tisdag! Jag kommer vara hemma imorgon med.

Kommentarer
Postat av: mamma

Farlig otur Ni har med förkylningar, men det är en väldigt bra hostmedicin doktorn skrev ut. Synd att den inte är receptfri. Vi har lite mildare väder idag, men på löpsedeln lovar meterologerna -15 grader inom kort i Sydskåne. Jag oroar mig för katterna. Idag kom Ingelas gamla grannar i trappa 1 med 200 kr till kattmat, för att vi var så måna om utekatterna. Man blir verkligen glad att uppleva så snälla människor

2010-12-06 @ 22:50:58
Postat av: Ingela

Jag tror att Päran fick 5 % invaliditetsersättning när han fick halva sitt pekfinger amputerat. Jag tror att det kan bli svårt att överklaga men ni gör alldeles rätt som försöker!

2010-12-07 @ 08:07:31
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

mamma: Snälla grannar =)

Usch för kyla!

Japp, vabb varje månad, börjar bli van.



Ingela: Tänk att de ger så lite i ersättning, måste man vara halvt död för att få mer? Hur dålig måste man vara för 50-100%?? Som ett kolli eller?

2010-12-07 @ 13:25:27
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0