Onsdag, sjuksyster,

Usch för kyla och idag var det kallt men nu är det ännu kallare...

                                         

Mötet hos sjuksystern i skolan gick väl sådär. 129cm lång och 33kg och hon visade på kurvan att hon ligger ganska nära den sträckade linjen obesitas. Men vad ska vi göra?
Känner mig hjälplös och lite ledsen, det är ju vårt fel att hon är överviktig. Men om ditt barn kommer till dig och säger att hon är hungrig, hur kan jag då säga nej?
De äter bara lite godis på lördagarna, vi delar på en påse ostbollar/chips på fredagarna. Annars får de inget gott alls...

Funderar på att köpa Xbox Kinect och börja träna/spela med henne framför den.
Jag tycker själv inte hon äter så fasligt mycket, dåliga gener?
Folk är så besatta av vikt och jag vill inte att Alicia ska gå och tänka på att hon är överviktig. Hon duger som hon är!

                                               
 
Sedan så skrev hon en remiss till Huddinge sjukhus och ögonkliniken. Alicia såg inte nedersta raden ordentligt med höger öga. Så hon tyckte vi skulle kolla upp det, det betyder inte att hon ska få glasögon men hon brukar göra så när barnen inte ser alla bokstäver bra.

Så det var med tunga steg jag gick tillbaka till jobbet... Men men hon berömde oss för att vi gjort ett bra jobb med Alicia. Att hon är en fantastisk person som brukar komma in till henne med jämna mellanrum bara för att hälsa på =)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Äter hon så lite gott så behöver du inte tänka på det överhuvudtaget. Jag vet att du lagar ordentlig mat ofta, ni äter inte oftare på snabbmatställen än någon annan så sluta tänk på det. Det enda är i så fall att hon kanske borde röra på sig mer - precis som Albin. Passa på nu när det är snö, att åka pulka och pulsa i snön tar kalorier =)



Ang synen så var det likadant med Albin. vi har också en remiss till ögonkliniken men inte varit där än.

2010-12-02 @ 14:03:39
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jo, jag tror det är just det att hon måste röra på sig mer. Måste försöka hitta på någon aktivitet så hon inte sitter inne på helgerna. Hon älskar att sitta hemma och rita/pyssla.



Jasså, Albin såg inte heller bra. Hmm, jobbigt men jag har ju glasögon/linser och det fungerar bra.

Hoppas de båda slipper glasögon i alla fall!

2010-12-02 @ 21:01:21
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Madde

Man ska inte stirra sig blind på kurvor och linjer. Huvudsaken är väl att Alicia mår bra. Våra barn är ju rätt smala och korta, men de äter bra.

2010-12-03 @ 09:29:10
Postat av: Anonym

rekomenderar att inte köpa kinect

2010-12-03 @ 20:01:34
Postat av: Kerstin

Madde: Nej, egentligen inte men hon uppmanade oss att få Alicia att röra på sig och stå still i vikt framöver.



Anonym: Varför? Vill veta lite mer om varför du inte rekommenderar det

2010-12-05 @ 18:26:02
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0