Tisdagen i Malmö

Ja, igår så var vi hemma hos mamma hela dagen. Jag kände att barnen behövde vila upp sig efter mycket besök, bussfärder, sena kvällar.

Så mina två systrar Karin och Ingela med familjer kom vid 14.00 för att hälsa på. Här är lite bilder



Moster Karin



Kusin Oliver gör en fin min (Karins son)



Kusin Annie vill inte fotas (Karins dotter)



Moster Ingela



Kusin Albin (Ingelas son, nr2)



Kusin Simon (Ingelas son, nr3)

När de hade gått hem så märkte jag att Henry var rätt så varm och febrig. Han hade hostat och var förkyld hela dagen.

Så denna natt har varit ganska orolig med gnäll, hostande och han har varit varm som ett element, ett hett element.
Men nu är han mycket piggare och febern verkar ha gått ner helt, kanske helt borta? Jag märkte lite var från örat och på tröjan så jag misstänker att han haft öroninfektion inatt och sedan har det spruckit och rinner nu ut från rören i örat. Så skönt med dessa rör, om det inte var för dem så hade han fortfarande haft hög feber och vi hade varit tvungna att besöka läkare och få pencillin.

Jag har köpt hostmedicin och alvedon som jag ger så förhoppninsgvis så är han frisk snart. Så idag, onsdag så kommer vi at vara hemma hela dagen för att vila upp oss =)
Paula, Kevin och Pucki kommer över och lagar mat åt oss, vi skulle egentligen över till dem idag.

H en skön onsdag!

Imorgon ska vi hälsa på en gammal kompis, Annika, som fick en son i september, Anton. Vi är bjudna på frukost hos dem 09.00 och efter det ska vi träffa Felix´ brors familj och umgås med dem.
Sedan lider vår Skåneresa mot sitt slut för på fredagmorgon, på självaste Nyårsafton klockan 07.17 så tar vi vårt tåg tillbaka till STHLM (får vi hoppas...)

Ciao


Kommentarer
Postat av: annazeta

Synd att vi inte kunde träffas denna gången heller...soon I hope. Din syrra Karin

ser lika fräsch ut år efter år...åldras människan aldrig?

2010-12-29 @ 16:02:00
Postat av: Kerstin

annazeta: Haha, jag är bra på att ta kort så folk ser unga ut haha =)

Ja, verkligen synd att vi inte träffades =(

2011-01-01 @ 14:44:20
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0