Fredag idag, alltid skönt =)

Då har man helgen framför sig och barnen verkar må mycket bättre. Min förkylning börjar också släppa men Felix verkar känna sig dålig nu. Han får vila i helgen så hoppas vi det blir bra till måndag.

Idag har jag haft mitt körtkort i hela 8 år. En av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv, att just ta körkort. När man väl en gång haft körkort/bil så kan man inte leva utan det.
Hur kan man åka med barnen till fritidsaktiviteter? Hur kan man storhandla? Hur kan man åka och shoppa m.m.? Visst man kan åka kollektivt men vilket tidsdödande och stressmoment det är att åka kollektivt med trötta barn och en massa att bära på...
Visst har man aldrig haft bil så vet man ju inte vad det är man saknar men vilken frihet det är, en dyr och lyxig frihet =)

Ja dagens filmer då. Igår såg jag filmen "The box"



Cameron Diaz är med. Trodde den skulle vara bra och spännande men jag är väldigt besviken. Spänningen byggdes upp men kom ingen vart, jag förstod inte meningen med filmen och vad den egentligen har för syfte. Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Imorse såg jag en film jag längtat efter att se "Julie & Julia":



Meryl Streep är med och spelar en kvinna som skriver en kokbok för amerikaner om det franska köket. Det är tydligen två sanna historier som de gjort till en film. Den är helt ok, mysig drama film. Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Barnen är som galna härhemma och då vet jag att de börjar bli helt friska. De slåss, bråkar och retar varandra konstant... Det är ingen glädje då utan jag är bara irriterad och förbannad.

Ha en trevlig fredagkväll, får se vad vi gör men troligen ser vi på film =)

Arrividerci


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0