Idag var ingen bra dag...












Känner mig ur balans på något sätt. Delade fel flera ggr på rundan, gick fel, cyklade fel.

När jag skulle hämta Alicia från kyrkan så fick hon ett av sina utbrott pga att hon hade skrivit fel i ett Alla hjärtans dag kort hon hade gjort där. Hon var helt vansinnig och eftersom vi hade bråttom till simskolan så blir jag stressad, dåligt tålamod och blir arg.

Jag drog henne ut från kyrkan, utan jacka var hon och skrikandes. Hela vägen till bilen. Ledarna tittade, föräldrarna tittade, barnen tittade på denna schen som utspelades.
Jag vet inte vad de tänkte men jag känner mig så ledsen, uppriven och som en dålig mamma. Efteråt blev Alicia ledsen och sade att hon aldrig mer ska bli sådär igen. Att det inte är mitt fel m.m.
Men jag vet att nästa gång något liknande händer då är hon igång igen.

Förstår mig inte på hennes utbrott, antar att hon fått genen från utbrottsfamiljen Poulsen men det är så fruktansvärt jobbigt, pinsamt och jag blir så ledsenm riktigt ledsen.
Hon kan ju vara så fantastiskt duktig på alla sätt och vis. Hon får beröm av alla för sina underbara teckningar, simläraren och simkompisarna (alla 9-10 år) berömmer henne för att hon endast är 6 år och klarar av kravet för 5:e klassarna.
Men så blir hon såhär ibland/dagligen och jag vet inte varför. Kanske bara åldern? Min mamma har alltid sagt att 6-årsåldern är värst.

Jaja, nu fick jag det ut min kropp, vill bara skrika rakt ut! Nu till annat.

Igår såg jag ännu en film, F kallar mig nu filmberoende och det är jag väl. men idag hoppar jag över, har varken lust eller ork. Ska sitta här en stund och sedan strötitta på tv.
Igår såg jag "pool boys":






Den var bra, en rolig komedi om två kusiner som får en annorlunda och rolig sommar tillsammans. Se den!!

Nu ska jag surfa vidare!  Sov så sött

Kommentarer
Postat av: paula

jag tror du börjar bli överansträngd i och med du gör fel saker i jobbet. se till att det inte går för långt så du blir utbränd för då kan du bli sjukskriven i 1 år och lägg till och dra ifrån månader.

du har rätt och bli arg, det är du som bestämmer inte hon. låt hon skrika. hon gör bort sig inte du.du e inte dålig mamma, du är för snäll.hårda regler måste barn ha. skit i vad andra tycker. du gör bara ditt jobb och hon ska lyda. hon lär sig.det är bra hon sa att hon inte ska göra det igen och det inte var ditt fel för det var det inte.

jag vet hur du känner, du kommer väl ihåg kevin när han var i den åldern? vem gör inte det? hahahah hela området och alla på icaspar hahah och hela hermodsdalsskolan..hahahaha

du får gärna ringa till mig och kräka av dig om du vill prata.

2010-02-11 @ 15:23:02
URL: http://paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Madde

Alla dagar är inte en dans på rosor. Om man är trött kan det mesta gå fel. Sexårsåldern är kanske knepig för barnen förväntas klara av en massa saker som de inte har behövt kunna tidigare. Jag vet inte ... Hoppas ni får en skön helg och att du får sova ut. Kram

2010-02-11 @ 22:33:48
Postat av: Anonym

Jag hoppas det bara var en dålig dag för allt du nämner är ju symtom på utbrändhet. Men jag tror inte du är utbränd för då hade du nog inte kunnat koppla av på kvällarna med film och så som du gör. Men att du ser så mycket film är ju ett sätt för dig att koppla av.



Alla föräldrar (nåja, nästan alla) har barn som någon gång (vissa oftare än andra) får megaspel när man är ute bland folk. Det är deras sätt att testa vad sks mamma göra nu när vi är mitt ute bland folk? Jag tyckte du gjorde rätt, jag gjorde likadant i helgen när Simon flippade ut. Jag förstår inte heller varför folk glor, de förstår väl att det är en redan ansträngd situation. Personligen tror jag att folk vill titta hur man tänker lösa situationen, tror inte folk kollar av sensationslystnad. Fast en del tittar nog för att se om man går över gränsen och tar för hårt i sitt barn. Just i såna situationer så balanserar man ju på gränsen. Jag tycker det är ok att bära bort sitt barn och att ta tag i det hårt i armarna osv för att sansa och ha kontroll. Men barnet ska inte bli ledset pga hur föräldrarna behandlar det. Mina barn brukar skrika "släpp mig, släpp mig". En gång för inte så länge sedan skrek Albin på parkeringen: Pappa slog mig, pappa slog mig! Han gallskrekk! När pappa hade spänt fast honom med bältet hade det råkat rispa honom på kinden. Man är livrädd att folk ska tro att man misshandlar sina barn...

2010-02-11 @ 22:48:46
Postat av: Ingela

Det var jag som skrev förra inlägget

2010-02-11 @ 22:49:36
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Paula: Jag tror inte jag är utbränd då mitt jobb är rätt lätt mentalt. Fysiskt jobbigt ja men annars är det lugnt. Jag är inte för snäll, utan jag är den hårda därav hennes utbrott. Hade jag varit snäll hade jag gjort vad hon velat.

Men varför ska det alltid vara bråk, vill bara att hon ska vara snäll alltid, kanske för mycket begärt?



Madde: tack för din kommentar! kram



Ingela: Precis, vill inte att folk ska tror att jag gör illa barnen. Jag skulle aldrig skada dem men jag blir arg, tappar tålamodet och kan bära, dra de i armen så att jag får med mig dem.

Oftast är jag lugn men när det finns tider att passa då tappar jag tålamodet.

Får bara kämpa på, en dag är de ju vuxna =)

2010-02-13 @ 13:31:17
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

utbränd betyder inte mentalt utbränd. det betyder både fysikst och mentalt. du kan få psykiska åkommer av fysisk sjukdom och få fysisiska åkommer av psykisk sjukdom. utbränd är när din kropp och ditt spyke "är slut" och går inte att laga med mat, vila eller träning. utan måste lagas sakta sakta under lååååååååååång tid minst 1 år UTAN arbete av något slag.sedan efter den tiden gått kan man kanske börja arbetsträna några timmar om dagen, det beror på hur gammal man är . typ vid 50-60 år måste bli pensionär för att kroppen är "förstörd". de längsta sjuksrivningarna är "utbrändhet" och är överpresenterade hos FK ca 75%. det är de som kostar staten så mycket och det är för att människor inte lyssnar på sin kropp innan det är för sent.så den är mycket allvarlig och farlig det är många som aldrig kan gå tillbaks tills sitt gamla jobb igen.

2010-02-14 @ 15:57:22
URL: http://paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Paula: Ok, jag vet att utbrändhet är en svår sjukdom. Men jag tror inte det är någon fara för mig. Jag känner mig inte utbränd men blir så trött på barnens gnäll, skrik och bråkande. Jag antar att alla föräldrar blir det eller?

2010-02-14 @ 16:59:23
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

klart dom blir. annars är det nåt e fel med föräldrarna hahaha ja ibland vill man ta han i benen och hänga ut han från balkongen !!hahahaha men han är ju för tung för det med nu . fan osså :-)

2010-02-15 @ 00:28:06
URL: http://paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Haha =)

2010-02-15 @ 18:33:03
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0