Vaknade 02.30 inatt

av en mycket kraftig smäll. Tittar ut och ser att det brinner i vår affär här nedanför. Väcker F, Alicia vaknar också och jag stänger alla fönster ifall det är giftig rök. Ringer 112 men någon har redan ringt och brandkåren är på väg.

Vi står och tittar och tittar, hela byggnaden övertänds riktigt snabbt. Jag avvaktar ifall vi måste evakueras p g a spridningsrisken, vi bor typ 2-3 meter ifrån...
Brandkåren på plats och påbörjar släckningsarbetet.

Svårt att somna om, sover kanske en timme inna klockan ringer.

Det brinner fortfarande när vi beger oss till dagis, fritids och jobb 06.30.

Jag filmade lite och tog foto.













Såhär såg det ut när jag kom hem





Såhär såg det ut imorse, det brann fortfarande och röken var fortfarande tjock.

Nu har de rivit allt och satt upp staket runtom.

Branden är ju defintivt anlagd och det gör mig ledsen. Varför förstöra för folk? Det är rubricerat som mordbrand eftersom vi hyresgäster bor så nära och kunde skadats/dött om det hade blåst åt vårt håll och spridit sig vidare.
Jag känner mig inte trygg här med bränder, kriminella gäng som skjuter ner varandra och en massa tråkigheter.

Ta hand om varandra!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad rädd jag skulle ha blivit. Ännu en gång är jag tacksam över att vi flyttade från Norsborg. Det händer verkligen många otäcka saker där. Skönt att ni inte kom till skada. Kram

2010-07-15 @ 21:11:36
Postat av: Ingrid Poulsen

Det var ju fruktansvärt! Polisutredningen får väl visa vad, som ligger bakom. Det kan ju också vara något som exploderat inne i affären. Har kanske ägaren skaffat sig ovänner. Innehavaren bor väl i Er trappa.

2010-07-15 @ 22:02:21
Postat av: Stamp-E

chetti, jag säger bara.. KOM HEM... :D

2010-07-16 @ 09:00:01
URL: http://www.stamp-e.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Madde: Ja, snacka om att vi vill flytta NU. Vi ska flytta men det dröjer några år till tyvärr.

Kram



Mamma: Nej, ägaren bor inte här vad jag vet. Men jag tror att det är ungdomarna som trakasserat affären ett längre tag nu. De hänger utanför, bränner bilar/mopeder, tar isönder skyltar, fönster och klottrar, skriker och håller på...

F tror att det är försäkringsbedrägeri men det tror inte jag.

Det är rubricerat som en anlagd mordbrand. Vittnen hade sett personer springa därifrån.



Stamp-E: Och Malmö skulle vara en lugnare plats?? =)

2010-07-16 @ 17:04:50
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Ingela

NÄ, men Skurup! =) =) =)



Usch så fruktansvärt! Jag är verkligen rädd för sånt som är okontrollerbart, såsom eld o vatten (läs hav o tsunami etc). Bra att du ringde 112 direkt o att du filmade. Det sprids verkligen snabbt! Nu finns det ingen nära butik där Kalle kan stjäla godis, hahaha (Kalle tog en godispåse i den affären när han var 1½ år men vi gick tillbaka med den, hahaha)

2010-07-16 @ 17:41:02
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, Skurup låter intressant för mig men F är väl inte så begeistrad över det. Han vill hellre bo i Malmö...

Haha, Kalle lilltjuven =)

2010-07-17 @ 11:06:02
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0