Midsommaraftonsbilder

  Jag och Riina


Anna mumsar på glass och jordgubbar



Alicia, jag och Riina



Henry och Denise myser ihop



Wallace och Alicia busar ihop



Justice leker på Henrys rum

Ja, vi hade en mysig Midsommar.

Jag hade dekorerat och försökt göra lite festligt, välkomstdrink antingen vin eller cider med jordgubbar i, förrätt bestående av baguett med smör/ost och gurkstavar som man kunde dippa i någon smaksatt creme fraice.

Huvudrätt var marinerade grillspett med svamp, kyckling och fläsk, korv med bröd åt barnen och kycklingklubbor åt F., potatisgratäng och grillsås, rostad lök och liknande.

Efterrätt blev vaniljglass, med vaniljrån och jordgubbar.

Slutligen plockades ostbågar, jordnötsringar, chips och popcorn fram till barnens stora glädje.

Jag var proppmätt, kollade på film tills jag somnade, barnne och gubben somnade en bra stund innan mig.

Nu idag kör jag enligt mitt schema, då kommer gårdagens frossande inte påverka min vikt så mycket.

Idag är ju allt stängt, jag som tänkte shoppa kläder till festen nästa helg...
Får väl göra det i veckan någonstans.

Ha en skön slappedag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0