Nationaldagsledig

Ja, det är jag idag. Eftersom 6/6 inträffade på en söndag i år så får vi på Bring Citymail välja en annan dag under året där vi kan söka ledigt och få betalt.

                                                        
                                                   
                                                           "A BIG NONO"

Jag valde idag just för att jag ville vara med på Alicias avslutning. Det ösregnade så vi fick alla tränga ihop oss i gympasalen där alla skolans elever uppträdde på olika sätt.
Det var mysigt och jag fick flashbacks från ens egna avslutningar och glädjen över att sommarlovet är här. de bjöd på kladdkaka men jag avstod, duktiga jag =)
Vet att det bara är onödigt och beroende och ångestframkallande. Jag avstår allt liknande för tillfället. Men när jag är på min målvikt är det ju tänkt att jag ska försöka leva normalt och då får äta sådant vid bjudningar m.m. 

                                                            

Minns mina härliga sommarlov med glädje. Vi hade sommarstuga som vi bodde i i drygt 2 månader under sommaren, underbart.
Önskar vi kunde ha något liknande, men om vi nu flyttar till hus om några år kanske det är överflödigt med sommarstuga?
Då får vi väl börja åka på charterresor och leka "svenne banan" haha

Så nu är det sommarlov men det blir ju fritids för Alicia ändå, barnen får vara ledig 5 veckor i år, men det blir inte förrän om 6 veckor...

Min röst är fortfarande kass men nu är jag bara väldigt hes. Försöker att vila rösten så mycket jag kan.


                                                        

Så nu ikväll blir det till att tvätta, tråkigt men nödvändigt. Ska titta på film också och äta popcorn.
Såg en spansk thriller igår "Hierro" utan text men det gick bra. Förstår en del spanska eftsrom jag pluggade det i gymnasiet plus att jag älskar språket. Spanskan är det vackraste språket tycker jag.
Jag somnade såklart så jag får se slutet av filmen idag.
Har två andra filmer på G också, ska se minst en idag.

Idag börjar fotbollsVM och då vet ni vad F ska göra, titta på allt som går, planera sitt liv utifrån tv:n. Så är det att vara gift med en fotbollsfantast. Då vet jag i alla fall vart jag har honom haha

ha nu en underbar fredag kära läsare




Kommentarer
Postat av: Anna

ja ush fotbollsvm here we go

2010-06-11 @ 18:36:00
Postat av: Jenny

Varför testar du inte Viktväktarna? Jag har börjat där (igen) och i det nya programmet får man en extra "pott" att fördela över veckan. I mitt fall är den något fler points är vad jag äter på en hel dag. Alla frukter inkl bananer är 0 points numera :) Har visserligen bara varit med i en vecka men ändå lyckats tappa 1½ kg. Jag behövde inte avstå från kladdkakan på skolavslutningen :D

2010-06-11 @ 21:30:04
Postat av: Kerstin

Anna: Yes, och det är roligt =)



Jenny: Har funderat på VV men jag vet inte. Jag klarar det bra själv men vill gärna ha en ny butiskguide för min är ifrån 2001.

Grattis till dina tappade kilo!

Jag är kakberoende och därför måste jag avstå kakor för det triggar igång kakmonstret i mig. Kakor är något jag ska försöka undvika för alltid... =(

2010-06-12 @ 14:49:21
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0