4 nätter har vi fått sova ensamma =)

Ja, det är helt otroligt. Men barnen har både somnat själva och sovit hela natten i sina sängar i 4 nätter nu. Jag kan inte fatta det! Det är så skönt att få ha sin säng själv och sova ordentligt. Vaknade 08.00 imorse och var så pigg. Alicia hade vaknat och satt och tittade på Barnkanalen.

Igår hände inget speciellt. Jobb och sedan handlade jag. Har handlat hem för min första VV vecka nu och detta är sista helgen som jag äter gott utan måtta.
Behöver allt stöd och råd som finns för att jag nu ska klara att gå ner och sedan stanna där.

Idag har jag pysslat lite med barnens kläder. Alicia behöver en hel del nytt men det får köpas/beställas senare.
Sedan har jag kollat igenom vår ekonomi och planlagt lite för 2010. Planerat för resan och framåt. Helt otroligt hur långt vi har kommit på 1 år och 5 månader. Då såg allt svart ut, men vi har nu betalt av ungefär hälften av våra lån/skulder och det är mycket pengar. Vill inte skriva exakt summa här men det är mycket...

Från att ha varit på botten ser vi nu ljuset. Och vi kan förhoppningsvis åka till Nigeria och sedan börja spara till hus. Om allt går bra så ska vi kunna leta hus 2016?? Och då är det möjligt att vi letar i Skåne också, vem vet? =)
Vi ska i alla fall först ha minst 300000 kr på vårt sparkonto innan vi söker lånelöfte från banken. För vi siktar mot ett hus som ligger i 2,5-3 000 000 klassen. Hittar inget billigare här. Huset måste vara i ganska bra skick då vi inte kan något om renovering. Vi kommer hyra in folk om något måste fixas.

Så alla ni som har problem med pengar, det går att förändra. Det går att vända på det men det händer inte av sig själv. Det är ni själva som måste planera, förändra och tänka på hur ni använder pengar m.m. Det är inte lätt men det går!

Nu har vi varit ute och letat damssugarslang till vår Daewoo men det finns inte... Så nu ska vi köpa ny dammsugare så fort barnbidraget kommit om 2 veckor och denna gång blir det ett märke som det finns extraslangar att köpa till om det behövs.

Nu lagar F någon mat som vi ska äta och sedan ikväll blir det Andra Chansen i Melodifestivalen. Jag gillar Alcazar, Orsa spelmän och Neo. Vem hejar ni på?

Har inte sett film på hela veckan och absitensen är stor. Ska kolla om det finns något bra att se ikväll =)

Ha en fortsatt skön helg mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jasså hittade ni ingen slang vad trist...

Så du ska verkligen köra med VV..

Jag ska se vad det blir om jag kommer planera ngt el inte. Jag vill inte säga till ngn att jag håller på med ngn diet för om jag inte lyckas så gör man sig själv besviken och ingen tror på att man lyckas.

jag ska så småningom göra ngt. Kommer jag igång med simning med så ska det gå jätte bra



Heja oss tjockisar...men vi kan ju göra ngt program för alla oss. Det är nog mer än du och jag som vill gå ner



ha en fortsatt trevlig kväll

Nu frossar vi sedan är det allvar på måndag

Duktigt av dig som cyklar!!!



kram

2010-03-06 @ 18:12:05
URL: http://annaadidas.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hej tänkte bara rekommendera en sida som säkert är intressant för er.



http://www.barnistan.se/

2010-03-07 @ 11:20:35
Postat av: Marielle

Okej =D

Ja det måste du verkligen prova nu på lovet! och berätta hur det gått sen ;) hihi, så jävla kul

2010-03-07 @ 12:22:26
URL: http://mariellep.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Anna: Jo, det är klart. Funderade på att inte säga något till någon och bara köra men jag behöver peppning så därför involverar jag er im min viktnedgång. Kör på vännen, kram



Tessan: går in och kollar strax



Marielle: ?

2010-03-07 @ 18:41:32
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0