Bubbel och porl i min mage

Mådde illa igårkväll och hela natten har min mage porlat och bullrat. Det går liksom upp och ner igenom tarmarna. F hörde t o m min mage under natten...
Nu är det lite lugnare men känns ändå lite orolig.
Hoppas bara inte det är magsjuka på gång, känner ett lätt illamående nu också.
Kanske är det bantningen?

Igår var jag och Alibali på bio. Vi såg:



Alvin och gänget 2. Och den var gullig och rolig. De sjunger så gulligt =)

På kvällen var det dags för årets Melodifestival. Och det stod mellan Salem och Anna B. Precis som förra året då Måns slogs ut av tittarna så slogs även detta året min favorit ut av tittarna.
Annas låt är jättebra och hon har en unik röst men frågan är om övriga Europa kommer gilla det?
Vad tyckte ni om finalen? vann rätt låt?

Idag ska vi bara iväg på Alicias dans. Nu snackar hon om att hon vill sluta på dansen. Hon som verkligen gillar att dansa hmm. Vill så gärna att hon ska ha något fritidsintresse. Hur får man barnen att hålla fast vid något?
I höst är det tänkt att Henry ska börja spela fotboll, hoppas han kommer gilla det för pappa F´s skull...

Har inte sett någon film hemma i helgen, har tappat lusten lite men det finns flera som går på bio nu som jag skulle vilja se. Får väl tillbaka lusten igen senare.

Men ojoj vad jag varit sugen i helgen, helgen är bara värst för mig för det är då jag ätit som mest. Snacks, godis och kakor. F sade men du har inte ätit så mycket kakor när jag sade att det är min största lass.
Grejen är att jag gömmer, smygäter m.m. som en riktig beroende och det är därför han inte alls vet om hur mycket kakor jag äter. Börjar man smyga/gömma saker då är det något fel...
Men nu ska det ändras och jag ska göra allt i min makt för att klara av att hålla vikten sedan. Precis vad jag sade förra året och då klarade jag inte det...
Imorgon är det första vägningen, en veckas slit ska visa sitt resultat på vågen. Spännande!!

ha en forsatt skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå där. Vad kul att gå på bio och sedan att du får vara med ali.

Wallace ska med börja på fotboll, kanske kan de börja samtidigt henry och wallace.

Barnen är bättre men min förkylning är så jobbig.

Imorgon börjar jag om med VV och träning

Ha en skön söndag kram

2010-03-14 @ 13:26:46
URL: http://annaadidas.blogg.se/
Postat av: Ingela

Lycka till med vägningen! Kul med bio, vi har också sett den filmen fast den var nerladdag (hos grannen). Magen - du sköljer väl riset? ;) Och äter inte det dagen efter? Ni sparar mat ute på spisen, det hade jag aldrig vågat! Men jag har också mycket såna symtom som dig, trots min försiktighet... =(

2010-03-14 @ 15:12:59
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Anna: Ja, det hade varit kul om killarna spelade i samma lag =)

Kram



Ingela: Vi har faktiskt inte mat ute längre sedan du sade till oss och yes vi sköljer riset. =)

Kram

2010-03-15 @ 18:21:49
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

jag tror det bullrade och porlade i din mage för du var hungrig. magen väsnas väldigt mycket när man är hungrig, riktigt hungrig. om du inte hade ätit innan ni gick och la er? eller du kanske var kass i magen? det finns bara det eftersom du inte är matallergiker?.. mjölk får du en väldigt bullrig mage av om du inte tål det, sammma med vit bröd.

2010-03-16 @ 01:27:42
URL: http://www.paulasblogg.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Paula: Kan ha varit hunger för jag är hungrig typ hela tiden...

2010-03-17 @ 11:01:39
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0