Ja, här sitter jag =)



Hade inte tid för datorn/bloggen igår men här är jag nu.

Efter att jag var lycklig över att det börjat töa i måndags så förändrades det på tisdagmorgon då min farhåga besannades. Allt det smälta var nu tjock is...
Så det var med tungan rätt i mun vi begav oss ut på våra postrundor igår men det gick bra trots allt. Våra duktiga snöröjare och sandare hade varit framme nästan överallt.

Idag har det också varit väldigt kallt men solen har varit framme hala dagen. Så det känns att våren är på gång, snart så är det t-shirt weather igen. =)


                                                           

Hade en väldigt underlig dröm i förrgårnatt. Jag var inne i en elektronikbutik och där passade jag på att ringa min syster P från en bärbar dator. Då tittade kassörskan bestört på mig och skrek "utrym centrumet" och folk började springa i panik mot utgångarna.
FBI kom in och fångade mig. De var arga och hårdhänta och undrade varför jag ringt från den bärbara datorn och att det var ett stort nationellt brott jag hade gjort... Jag sade att jag inte visste detta men det struntade de i. Jag blev ledsen och ringde runt till alla och ingen förstod egentligen vilket brott jag begått.
Sedan vaknade jag.

De senaste veckorna har jag tänkt mycket på min aktivitet på nätet, ni vet nog vad jag menar... Och tror att det är drömmen handlar om, att jag måste sluta nu innan det är försent.
Så jag har nu dragit ned på det, har inte gjort det på ett par dagar. 
Så ingen filmtrailer ser ni nu i bloggen på ett tag... Men abstinensen är där, vill gå in, vill kolla film... Ni som också gör detta? Hur känner ni?

Igår blev det pizza för oss, vi satt ute för en gångs skull och det var mysigt. Men jag är så ur form, har ont i höft, knä och känner att kroppen håller på att ramla isär. Så idag bestämde jag mig att på måndag kör jag igång på riktigt. Diet, träning m.m. Jag vill gärna gå ner 5 kg innan min syster I kommer hit i april. Det går inte att jobba som brevbärare och vara överviktig, det är alldeles för riskabelt för knäna m.m. 


                                                            

Sedan ska jag nog gå med i viktväktarna. Det som jag är mest intresserad av hos dem är deras jämnviktsprogram. Alltså det man följer när man väl nått sin målvikt för att hålla vikten. Gå ner brukar gå bra men att hålla vikten är jag sämst på. Så jag kommer nog bli viktväktare för resten av livet typ. Få råd, stöd och bra recept. Jag klarar det uppenbart inte själv. Där kan jag ju också träffa andra som vet precis hur jag känner och har det.

Annars har vi haft tidiga dagar på jobbet denna veckan och det känns så bra. Jag hinner med så mycket och känner mig så mycket lugnare och gladare.


                                                       

Sedan måste jag ju berättta om hur det går med nattandet av barnen. Första och andra natten gick sådär. De somnade men efter en bra stund. Första natten kom de ut gång på gång, andra natten någon gång. Ikväll kom de inte ut alls. Alicia somnade inom 5 minuter och Henry efter ca 30 minuters prat. Men han låg i sin säng.

Jag är helt chockad!! Speciellt att Alicia tar det så bra, förut har vi legat bredvid henne varje kväll sedan hon fick egen säng. Men nu tack vara poängsystemet så funkar det nu och utan protester!!
Det bästa av allt och som är helt otroligt! Hon kom inte in till oss inatt!! Jag och F sov själva i vår säng hela natten och det har inte hänt på över 5 år!
Jag är glad att vi tagit tag i detta nu. Nannyråden från tv funkade =)

Långt inlägg idag om allt möjligt! Hoppas ni orkade läsa =)

Ha det bra nu

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ja tungan rätt i mun är bra å ha. Du vet väl vad du ska göra om slickar på en stolpe med is? ;)

2010-03-04 @ 15:01:21
Postat av: Kerstin

=)

2010-03-04 @ 18:37:41
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

det e väl för att vi osså laddar ibland? hahahaha så vi har en "connection" i dubbel bemärkning hahahahahaha

2010-03-04 @ 23:58:10
Postat av: Kerstin

paula: hahaha så kan det vara =)

2010-03-06 @ 17:38:55
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0