Åh, så mycket jag vill ha och så mycket som måste köpas

Ja, idag har mina tankar gått till allt jag verkligen vill ha/behöver till mig själv och hemmet. Just nu går ju alla extrapengar till sparandet till Nigeriaresan.

Jag vill först och främst ha en cykel, åka till Skåne i juli på min systers 40-årsfest, köpa nya badkläder, ny vår/sommarjacka. Får se vad jag gör.

                                                              

Sedan är det så himla mycket som händer i familjen i sommar. Det är dop, student, konfirmation, flera födelsedagar. Känner hur pengarna kommer rulla men vi vill ju spara.
Det får bli lite billigare presenter helt enkelt för att det ska gå med sparandet.

Min plan är att vi bokar Nigeriaresan redan nu i juli och så betalar vi in det vi har då till biljetterna. Resten betalar vi av efterhand genom en slags avbetalning. För vi måste ha fickpengar redo när vi vi åker. Vi ska självklart betala av så mycket som möjligt och förhoppningsvis klara det innan vi reser annars får det bli 1-? månader efter resan.

Varför känns det jobbigare nu när vi har pengar än förra året då vi inte hade?? Det är väl kapitalisten och den giriga i mig som har ångest?!

                                                        

Idag har vi städat hela lägenheten, sedan blev det dans för Alicia som har uppvisning nästa söndag. Ikväll ska jag tvätta och berget av tvätt är enormt. Kommer inte hinna torka allt i tvättstugan så det blir till att hänga upp i hela lägenheten.

Ny vecka imorgon och nya krafter. Men med detta väder och sol så ska det väl gå bra?

Imorgon kör jag igång på allvar igen, träning och matscheman. Fläsket ska bort och sommarkläderna ska passa mig innan högsommaren är här!! Fler som är på G?

Ha det bra mina läsare!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow ni ska verkligen resa. Vad härligt.



Ja nu kämpar vi och nu ska fläsket bort. Ska ställa mig på min crosstrainer när barnen lagt sig

2010-05-02 @ 19:41:01
Postat av: Kerstin

Anna: Ja, jag hoppas verkligen resan blir av! Men det är så mycket pengar som behövs, pass, visum, söka ledighet, vaccinationer, presenter... Längtar efter när vi väl sitter på planet ner =)

2010-05-03 @ 22:18:59
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

ja jag säger inget om att börja banta förrän någon ser det på min kropp. men jag HAR inte börjat banta. för då har alla sånna förhoppningar på en men också en själv osså blir man bara besviken om det inte går eller man går ner och sedan upp igen. bättre att bara göra det eller inte göra det, inte berätta för alla.

2010-05-05 @ 00:12:50
Postat av: Kerstin

Paula: Ja, men samtidigt kan man få stöd från andra och pressen på att lyckas blir större om folk vet det, eller?

2010-05-05 @ 22:30:49
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: paula

ja men varför känna press från andra? räcker inte det man har det själv? jag har inte det. jag känner mig snygg som jag e och pucki tycker likaså.självförtroendet växer ju när ens kille visar att han tycker att man e snygg/sexig. man kan förändra allt på kroppen bara man vill. man ska känna för det och det gör jag inte till 100% så det går som det går. jag har andra snygga saker på kroppen och visa upp som smala (vissa)inte har. mina bröst, gump och ben där är inger sladder där inte.resten av kroppen är fet/sladrig hahahaha skönhet och självförtroende kommer inifrån inte utsidan. jag kan kan dansa lapdance för pucki och känna mig ursnygg , hur många kan det? det beror på hur DU känner dig. man msåte känna sig snygg och sexig annars är man inte det. det räcker inte med att vara smal.jag vet tjejer med smala kroppar som inte vill visa varken mage eller sina armar. behåll din vikt den är perfekt för dig. :-)

2010-05-06 @ 02:26:10
Postat av: Kerstin

Ja, saken är att hitta en medelväg. Jag vill vara smalare men vad får jag offra för det. Jag blir irriterad och arg, går upp allt igen när hösten kommer. Jag ska träna i alla fall, för det mår jag bra av. Försöka dra ner på godsakerna men det är så svårt speciellt för jag känner att jag behöver det... Kram

2010-05-06 @ 21:52:20
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Anna

Bara tänk på alla följd sjukdomar ,
Diabetes , högt blodtryck högt kolesterol och så
Inte för att att bli snygg.
Tjocka är fina ocj spinkig är oattraktivt

2014-07-12 @ 16:21:19
URL: http://www.annaadidas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0