Byxletande, slapp lördag

Ja, idag började dagen lugnt, träning och vi såg klart filmen vi började se igår:



"Shutter Island" med bl.a. Leonardo Di Caprio.
Grym film, mycket bra, en psykologisk thriller med mycket spänning.
Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Ikväll ska vi se "The Spy Next Door" med bl.a. Jackie Chan.

Idag drog jag och Alicia till et större köpcentrum SKHLM och där letade vi byxor åt Alicia. Men det verkar som det bara är shorts och klänningar som gäller nu. Hittade ett par pösiga ljusa jeans på Name It och ett par pösiga svarta byxor på Lindex. Var inne en sväng på Myrorna och där hittade jag 4 par fina byxor i bra storlek för billig peng. Men de passade inte, jo ett par men de ville inte hon ha...
Det är så svårt att hitta byxor som passar bra åt denna dam. De är oftast för tighta i midjan så knapp/blitxlås räknar vi bort direkt. Det måste vara elastisk midja så det blir mycket mjukisbyxor av finare modell då och typ sportigare modeller alternativ killbyxor. För killbyxorna i samma storlek är mycket mer passvänliga hmmm
Om jag köper ännu större storlek då blir de alldeles för långa så det går inte heller.

Henry däremot kan ha allt, hans problem är att allt är för stort. Byxorna hänger och det blir gärna byxor med justerbar midja eller något slags band i midjan som man kan knyta. Mindre storlek är för små i benen.

Vilket I-landproblem va? haha

Idag äter jag Viktväktargodis, saltlkrits, mumsigt. Suget är ju där, för barnen fick ju lördagsgodis och jag tog något från deras men satte stopp själv efter ett par bitar.

Ha en skön lördagkväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förr i tiden fanns det D-storlekar till barn, som var lite runda. Är det helt "ute" med sådana nuförtiden? Det finns ju speciella storlekar för damer, som är korta och runda, som jag brukar köpa. Tillverkarna får tänka om, sådet finns storlekar till alla sorts figurer.

2010-05-22 @ 22:49:41
Postat av: Anonym

Förr i tiden fanns det D-storlekar till de lite runda barnen. Är det helt slut med det? Det finns ju speciella storlekar för damer, som är kortare och rundare än de "normala"! Tillverkarna måste tänka om , när medelvikten har ökat hos de svenska barnen!

2010-05-22 @ 22:58:09
Postat av: Kerstin

Jag tror att vissa har extrastora byxor men jag kommer inte ihåg var?!

Alla barn ser olika ut så det borde vara lite mer att välja på för oss som inte har pinnsmala flickor utan gump och midja haha. Alicia har ju den afrikanska gumpen och midjan.

2010-05-23 @ 16:17:26
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Anna

jag sade ju det grym film shutter island!!

2010-05-25 @ 02:14:57
Postat av: Kerstin

Anna: Visst sade du det, vill se den igen =)

2010-05-25 @ 21:19:58
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0