Jobb, besök, utvecklingssamtal

Ja, måndagen i korta drag bestod av jobb fram till 15.00. Sedan hem om och äta och duscha för att sedan gå på utvecklingssamtal angående Henry.

Fick höra att han är väldigt fantasifull, smart och omtyckt av de andra barnen. Men att han har problem med ordet NEJ och att bli tillsagd. Han har även rymt från gruppen när de är ute på promenad. Han var inte våldsam och barnen var inte rädda för honom så det var ju bra.

                                                      

Hon undrade hur vi hanterar hans "trots" och humör. Jag berättade att vi håller fast vid vårt nej och om han blir våldsam och för skrikig slänger vi in honom på rummet. Hans humörsvängningar är otroligt snabba, han kan gå från att vara glad till ilsken till att vara jätteledsen på 5-10 minuter.

Jag tror att han trotsar och testar oss och det är bara att kämpa sig igenom det. Han blir ingen person någon kan sätta sig på i alla fall och det har väl sina fördelar.

Sedan kom Riina och Justice på besök och det var trevligt. Riina är jätteduktig, tränar och har gått ner 6 kg på 7 veckor =) Jag önskar jag var lika duktig, som jag brukar vara.
Vet inte vad som hänt med min motivation och självdisciplin. Kanek jag på något sätt börjar acceptera att jag är ok som jag är??
Träna ska jag i alla fall börja göra och försöka att bara äta onyttigt ibland.

Nu ska jag vidare i bloggarnas värld.

Tudilu

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tudilo! =)



Ja, du har kommit till insikt! Härligt! Du duger som du är! Det är inte värt att ha tankar som kretsar kring vikt och mat hela tiden, det tar så mycket energi och lust! Försök hitta gyllene medelvägen, kanske vara duktig i veckorna och festa på helgen? Vem är jag att ge råd men du duger verkligen som du är - DU ÄR FIN!

2010-05-04 @ 08:04:29
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Tack =)

Jag tränade idag och ska försöka hålla igång det. Försöka dra ner på kakorna också...

2010-05-04 @ 21:10:28
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med Ingela....



vi måste tänka på att röra på oss sins emellan och inte lata oss.



Kul med besök,.kunde hört av er till mig slutar ju vid 15 varje dag nästan

2010-05-04 @ 21:18:48
Postat av: paula

du e snygg som du e !!! och jag säger inte det för bara att jag är dig syrra . jag säger alltid vad jag tycker både bra och dåligt.

2010-05-05 @ 00:02:46
Postat av: Kerstin

Anna: Vi får ses i helgen! Kram



Paula: Tack =)

2010-05-05 @ 22:29:50
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0