Matscheman

Tänkte berätta vad jag äter till frukost, lunch m.m

Min frukost:

2 Falu rågrut med rökt kalkon
1 glas lättmjölk

Min lunch:

2 grova mackor med 17% ost eller tonfisksallad
1 äpple och en kiwi

Middagar förra veckan:

Makrillfilé i burk med makaroner
3 fiskpinnar med makaroner
1 skinnlöst kycklinglår med ris och sås
Viktväktarhamburgare med bröd, sallad, ketchup (10% nötfärs, 100g, endast kryddad och med en 17% ostskiva på.
Jag äter gärna broccoli till maten också.

På kvällen:

En kopp lättyoghurt + ett äpple
eller en grov macka med skinka + ett äpple

Hoppas ni fick något tips!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det jag tänker på är att om det är tillräcklig frukost för dig som har ett så fysiskt jobb? Annars ser det jättebra ut! Men inte allt som jag hade tyckt var gott precis - makaroner- bläh makrill bläh ;)

2010-05-24 @ 21:26:15
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej, här kommer några mat råd; bra mat till lunch är att tillsätta keso, finns i olika smaker, kokt / stekt ägg. Ger en mer innehållsrik lunch. Risken är att du tröttar ut din kropp med tanke på ditt yrke. Till frukost kan jag rekommendera havregrynsgröt eller lägg till någon frukt eller lite grönsaker.

2010-05-25 @ 20:14:26
Postat av: Kerstin

Ingela: Nej, man ska absolut inte äta saker man inte tycker om. Då blir det svårare att banta.

Jo, kanske får utöka frukosten med något.



Anonym: Tack för tipsen. Kan definitivt tänka mig gröt till frukost, mums. Min lunch är torftig och ska så småningom bytas ut mot riktiga luncher med mat.

2010-05-25 @ 21:18:18
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0