Morsdag!

Hoppas alla uppvaktat sina mammor ordentligt idag.

Jag skickade ner några lotter och choklad.
Själv var det dåligt med uppvaktning idag... Barnen visste inte om det och F hade glömt det. Senare på dagen kom han hem med en påse smörkolor åt mig. Men jag bad han och barnen äta dem så jag slipper. Ä ju nyttig nu ju! En kanske slinker ner, kanske 2 hehe

Idag har jag bara städat och tränat, känner hur jag blir lättare och lättare, magen plattare och plattare p g a av mina dagliga cykelturer och magövningar. Kul, imorgon ska jag vägas och se om det hänt något i veckan.

Igår såg jag två filmer:



"Welcome", en fransk-engelsk-arabisk film som handlar om en kille som tagit sig ifrån Irak, fastnat i Frankrike men försöker ta sig över till England. En mycket bra och verklighetsförankrad film. Se den! Drama.

Sedan blev det ytterliggare en film som jag velat fram och tillbaka med.



"The human centipede" en äcklig film om en gammal kirurg som vill göra ett vidrigt experiment. Visst var den äcklig men jag tror jag tittat på så många psykofilmer attjag inte blir så chockerad. Har ni sett den?

Cykeletandet har gått lite trögt idag, ringde på nåra annonser men de var sålda. Jakten fortsätter nu i veckan. En cykel till Alicia och en till Henry från Blocket, sedan säljer vi de cyklar vi har.

Nu har vi nästan bestämt oss för att åka med Turkish Airlines, det blir billigast och bäst och det är bara på resan dit som vi får stanna i Turkiet ett dygn. Vi ska ta ledigt på måndagen också nu kommer vi hem på söndagen och vi måste ha en dag för att varva ner. Så 2/1-23/1 blir det nog att vi är nere. Vi lär väl boka ganska snart så inte vi går miste om det billiga priset, 33000kr för 3 vuxna och 2 barn (flygstol) jämför med KLM där det kostar 45000kr.
Hotell skippar vi nog, pratade med systrarna idag och den ena sade att vi kan låna hennes lägenhet =) Så då behöver vi bara köpa AC och generator.

Nu ska jag runda av och önska er en fortsatt skön söndagkväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ett fruktansvärt pris. Hoppas ni vinner! Skall Emma stanna hemma? Det blir kanske svårt att vara borta så länge från skolan.

2010-05-31 @ 17:30:20
Postat av: Kerstin

Mamma: Jo, det hade varit kul att vinna lite pengar men jag tror nog att vi kommer kunna skrapa ihop pengarna. Har redan sparat ihop en hel del, nästan så att det täcker respengarna. Hoppas kunna ha hela summan nästa månad och då boka och betala. Emma ska med, hon får ta ledigt 10 dagar från skolan, men det går nog bra.

2010-05-31 @ 21:24:42
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0